نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آواز ققنوس

«آواز ققنوس» عنوان فراخوانی است که به مناسبت ۱۸ تیر، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. جشنواره ادبی «آواز ققنوس» با پیگیری اهدافی چون پرورش توان نوشتاری نویسندگان برای تولید آثاری ارزشمند و خلاقانه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه‌ای ویژه همکاران اهل قلم کانون در زمینه ایجاد شور و نشاط کاری، آشنایی و مطالعه عمیق‌تر متون نظم و نثر ادبیات کهن ایران از سوی شرکت‌کنندگان، آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با شیوه‌های صحیح بازآفرینی متون‌کهن در دو بخش آزاد و همکاران اهل قلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

کتاب آواز ققنوس شامل داستان‌های برگزیده‌ی نخستین فراخوان ادبی آواز ققنوس است که در سال 1401 به چاپ رسیده است. این کتاب شامل داستان‌هایی از نویسندگانی همچون صباح سیاسی، فاطمه شهبا، مریم کوچکی، دنیا اسکندرزاده و... است.

گزیده کتاب آواز ققنوس

روباه زیر درخت ایستاد. نگاهی به پرطلا کرد. لبخندی زد و گفت: «سلام دوست عزیز، حالت چطوره؟ چرا رفتی روی درخت؟ من که با تو کاری ندارم. راستش تو زیباترین خروسی هستی که تا حالا دیدم. بالهات مثل طلا می‌درخشه. آوازت هم خیلی زیباست! صدای آوازت رو که شنیدم با خودم گفتم چه آواز قشنگی! سالهاست که خروسی در این دشت آواز نخونده، نمیدونی چقدر دلتنگ آواز خروسم. به اندازه‌ی تمام خروس‌ها و روباه‌ها. آواز تو از آواز تمام پرنده‌ها زیباتره. حالا بیا پایین تا میان گلها قدم بزنیم و تو مثل یه دوست برای من آواز بخونی... من سالهاست منتظر آواز تو هستم. آوازت رو از من دریغ نکن.» خروس گفت: «تا آنجا که یادم هست پدر و مادر و دوستام همیشه به من گفتن با روباه دوست نشم و بهش اعتماد نکنم.»

قیمت نسخه چاپی :
170000
صفحات کتاب :
47
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR۴۲۴۹‬
دیویی :
‏‫‬‮‭[ج]۸‮فا‬۳/۶۲۰۸
کتابشناسی ملی :
9023353
شابک :
‭978-600-01-1137-3‬
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه آواز ققنوس