نظر شما چیست؟

معرفی کتاب داستان کلاه پشمی

کتاب داستان کلاه پشمی نوشته ج‍ورج‌ لات‍ی‍ون‌ و به ترجمه حسین سیدی می‌باشد. ناشر کتاب انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. کتاب داستان کلاه‌پشمی مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه برای ردۀ سنی کودکان و نوجوانان است.

این مجموعه ۵ داستان را در برمی گیرد و هرکدام از آن‌ها از یک نویسنده است. قصه‌ها بسیار خوش‌خوان و جذاب هستند، عنصر تخیل در برخی از داستان ها به زیبایی به کارفته است، موضوعات بدیع و خلاقانه و طنز هستند به طوری که می‌توانند خوانندگان را جذب کرده و به دل داستان بکشانند.

گزیده کتاب داستان کلاه پشمی

یک روز بعدازظهر، وقتی برای چیدن علف‌های هرز اطراف انبار همسایه‌اش به کمک او رفته بود، نزدیک پرچین، مقداری پر خاکستری‌رنگ پیدا کرد. دیگر مطمئن شد آندره مرغ‌های او را می‌دزدد؛ چون تمام مرغ‌های آندره، سفیدرنگ و استخوانی بودند.

جان نمی‌دانست چطور موضوع را با او در میان بگذارد، بدون این که برای خودش دشمن بتراشد. وقتی آدم بیرون شهر زندگی می‌کند و برای انبوه کارهایش احتیاج به کمک دارد، دشمن‌تراشی، آن هم از یک همسایهٔ نزدیک، اشتباه بزرگی است. جان همان‌طور که داسش را میان علف‌های هرزهٔ بلند، بالا و پایین می‌برد، به فکر فرورفت و عاقبت راه‌حلی به خاطرش رسید. از همسایه‌اش پرسید: «آندره! تو سگ بزرگ و سیاه من را دیده‌ای؟» آندره گفت: «کدام سگ بزرگ سیاه؟ من نمی‌دانستم تو یک سگ داری!

صفحات کتاب :
50
کنگره :
‏‫‬‭‬‭PZ۱‭/د۱۶ ۱۳۷۵
دیویی :
‫‬‮‭۸۰۸/۸۳۱‬
کتابشناسی ملی :
‭م‌۷۸-۵۸۲۲
شابک :
‫‬‭964-4322-51-7
سال نشر :
1375
قیمت نسخه چاپی :
450000

کتاب های مشابه داستان کلاه پشمی