امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شروه ای برای حبیب

کتاب شروه ای برای حبیب نوشته فریده الیاسی فرد و در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است. کتاب شروه ای برای حبیب کوششی است برای ثبت مجاهدت‌های مردم بوشهر در عزای شهیدی دیگر که در امتداد رئیسعلی دلواری با آرمان‌هایی به فراخور زمان بزرگ تر جنگید؛ باشد که آیندگان همچون نسل حاضر که تاریخ را در جستجوی توصیفی حتی کوچک از قیام ایرانیان در رثای رئیسعلی ورق می‌زند، در حسرت حال و هوای ایران پس از شهادت سردار سلیمانی نماند.

باشد که ثبت شکوه پاس داشت قهرمانان این دیار در نسل‎های آتی تمنای ادامه راه آنان را برانگیزاند و این سرزمین در آن واحد هزاران سلیمانی و دلواری را به خود ببیند. برگ برگ این کتاب می‌کوشد با روایت عزاداری بوشهری‌ها در ماتم سردار دل‌ها، حتی از دورافتاده ترین روستاهای جنوب کشور، اشک‌ها و مویه‌های اهالی را در این غم بزرگ و نفرت و کینه شان از دشمن را برای خوانندگان در زمان‌ها و البته مکان‌های دیگر ثبت و ضبط کند. در عین حال، خط به خط آن، همچون شروه‌ای است که محققان دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در غم شهادت حبیب مقاومت سروده و خوانده و با کلمه کلمه آن گریسته‌اند.

گزیده کتاب شروه ای برای حبیب

در مسجد نشسته بودم. در حال وهوای دعای ندبه بودم که دوستم فاطمه با گریه وارد شد. کنارم نشست. آهسته پرسیدم: «چی شده؟» گفت: «سردار سلیمانی به شهادت رسیده.» گریه‌اش بیشتر شد. با تعجب نگاهش کردم و گفتم: «وا فاطمه! معلومه که دروغه! شایعه است، می‌دونند حاج قاسم برای مردم مهمه، دست گذاشتند روش.» پیام تسلیت حضرت آقا را که خواندم، باور کردم خبر دروغ نبوده است، اما نمی‌پذیرفتم که حاج قاسم شهید شده است. در شوک و بُهت بودم. خبر در مسجد پخش شده بود. خیلی‌ها گریه می‌کردند.

بعضی‌ها هم مثل من در شوک بودند که مگر می‌شود؟! از مسجد که بیرون آمدیم با فاطمه و دو نفر از دوستان دیگرم به سمت گلزار شهدای روستا رفتیم. جایی بهتر از آن جا نداشتیم. سر مزار شهدا که رسیدیم، بغضمان ترکید. ساعتی در جوار شهدا بودیم، مداحی گذاشتیم و گریه کردیم تا سبک شدیم.

صفحات کتاب :
137
کنگره :
‫‭‭DSR۱۶۶۸‬
دیویی :
‫‭‭۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲‬
کتابشناسی ملی :
۸۷۷۸۵۲۴
شابک :
9786227629446
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه شروه ای برای حبیب