نظر شما چیست؟

معرفی کتاب باور کن من لاک‌پشتم!

مجموعه‌ی ۱۱ جلدی «آهای، مواظب ما باشید!» زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران را در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

این مجموعه که برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) با دبیری زهره پریرخ تهیه شده است، کودکان و نوجوانان با زندگی مهم‌ترین گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران آشنا می‌شوند و در همراهی با داستان‌های این مجموعه، می‌آموزند که چرا و چگونه این حیوانات در این وضعیت قرار گرفته‌اند. گور ایرانی، گوزن زرد، لاک‌پشت، سمندر، زاغ بور و یوز ایرانی از جمله حیوانات در خطر انقراض هستند که زندگی‌شان دستمایه‌ی داستان‌های این مجموعه شده است. کودکان بعداز خواندن این داستان‌ها یاد می‌گیرند که چه‌طور به محیط زیست و جانورانی که در آن زندگی می‌کنند، کمک کنند.

کتاب باور کن، من لاک‌پشتم! از مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» می‌باشد. در کتاب باور کن، من لاک‌پشتم! مردان ماهی‌گیر به دریا می‌روند و پسر کوچک هم همراه آن‌ها می‌رود. یک لاک‌پشت سبز با لاکی نرم در تور ماهی‌گیری به دام می‌افتد. ماهی‌گیر می‌خواهد او را بکشد، چون فکر می‌کند او ماهی‌ها را می‌خورد و تورهای ماهی‌گیری را پاره می‌کند، لاک‌پشت برای پسر توضیح می‌دهد که اسمش لاک‌پشت فراتی است و فقط ماهی‌های مرده را می‌خورد و دریا را از آلودگی نجات می‌دهد. پسر تصمیم می‌گیرد او را نجات دهد ...

گزیده کتاب باور کن، من لاک‌پشتم!

ماهی‌ها را که کف قایق ریختند. پریدم وسط آن‌ها. تند و تند ماهی‌های کوچک را پیش از آن که بمیرند، به آب بر می‌گرداندم. هزارجور ماهی بود! چشمم به ماهی عجیبی افتاد. کوچک نبود. قدش به نیم متر می‌رسید. گردن درازی داشت و رنگش یک جور سبز تیره یا قهوه‌ای بود، پایین و بالا می‌پرید و میان ماهی‌های صید شده، وول می‌خورد.

صفحات کتاب :
32
دیویی :
3 فا 8
کتابشناسی ملی :
5986699
شابک :
9786000106256
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه باور کن من لاک‌پشتم!