امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
44,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازگشت پروفسور زالزالک

کتاب بازگشت پروفسور زالزالک رمانی برای نوجوانان نوشته جمال‌الدین اکرمی ‌است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسیده است. این داستان، داستانی علمی‌- تخیلی است که بخشی از تاریخ ایران را در قالب داستانی تخیلی برای نوجوانان روایت می‌کند.

این اثر، یک رمان اکتشافی و علمی ‌با فضایی طنز برای نوجوانان است. اکرمی ‌در این اثر بخشی از تاریخ و تمدن ایران را در قالب داستانی جذاب به کودکان می‌شناساند. داستان در لرستان اتفاق می‌افتد. پروفسور زالزالک، پدربرزگ مانا دختر کنجکاو ۱۴ ساله  است که دربارۀ تاریخچه هنرهای تجسمی‌ تحقیق می‌کند. پدربزرگ وقتی از کشف غار کلماکره لرستان باخبر می‌شود با دستگاهی که با آن می‌شود قدمت اشیا را سنجید به آنجا می‌رود تا بتواند قدمت آثار را بررسی کند. قهرمانان کتاب طی ماجراهایی به گذشته سفر می‌کنند تا بفهمند که قدمت تاریخ و تمدن ایران بیش از آن چیزی است که یافته‌های کلماکره نشان می‌دهد. اکرمی‌ در این اثر نوجوانان را با گوشه‌هایی از تاریخ و تمدن کهن ایران در قالب داستانی جذاب آشنا می‌کند.

 برشی از کتاب بازگشت پروفسور زالزالک

وقتی مانا کلیدش را در قفل در چرخاند و وارد حیاط شد، فکرش را هم نمی‌کرد که تا چند لحظه‌ی بعد با صحنه‌ای روبه‌رو شود که پیش از این، دوبار دیگر هم تکرار شده بود.

شابک :
9789643916510
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
192
کنگره :
PIR۷۹۵۳‬‬
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲‬‬[ ج]‬‬
کتابشناسی ملی :
2465259

کتاب های مشابه بازگشت پروفسور زالزالک