نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زال و رودابه

کتاب زال و رودابه نوشته مصطفی رحماندوست و در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. کتاب زال و رودابه داستانی زیبا از مجموعه نامه نامور است که از حماسه شاهنامه فردوسی انتخاب شده است.

زال پسرک سپید مویی است که وقتی به دنیا می‌آید پدرش نمی‌تواند او را بپذیرد و او را پای کوه رها می‌کند، کم‌کم زال بزرگ می‌شود و پدرش پشیمان می‌شود، به دنبال او می‌آید و او را با خود می‌برد و به او عزت می‌دهد اما در همین زمان که زال کم‌کم به زندگی کنار خانواده عادت کرده است عاشق دختر مهراب پادشاه کابل می‌شود. رودابه هم عاشق او شده است اما به هم رسیدن آن ها آسان نیست.

گزیده کتاب زال و رودابه

دل سام پهلوان به این خوش بود که پس از سال‌ها پسر سفیدموی خود زال را پیدا کرده است یک لحظه از او جدا نمی‌شد. هر روز هنر تازه‌ای به پسرش می‌آموخت و از دیدن قد و بالای ورزیده و توانایی او برای یادگیری هنرها غرق لذت می‌شد.

دلش می‌خواست هرگز آن روزهای خوش به پایان نرسد زال هم از این که پس از سال‌ها دوری از خانه و خانواده و زندگی با پرندگان و چرندگان با پدرش زندگی می‌کند خوش حال بود. اما از آنجا که در همیشه روی یک پایه نمی‌چرخد روزگار سام و زال هم آن گونه که بود ادامه نیافت. یک روز سام به پسرش تیراندازی و چوگان بازی می‌آموخت که به او خبر دادند، فرستاده‌ای از سوی منوچهر شاه به دیدنش آمده است.

شابک :
9789643917555
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
32
کنگره :
PIR۸۰۵۸‭‬ ‭/ح۸۱۵‏‫‭ز۲
دیویی :
‫‬‭‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۳۳۳۸۷۸۰

کتاب های مشابه زال و رودابه