امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبارزه خستگی ناپذیر در پرتو شیوه حکیمانه

کتاب مبارزه خستگی ناپذیر در پرتو شیوه حکیمانه مجموعه بیانات و پیام‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در چهار دوره برگزاری کنگره‌ی جهانی حضرت امام رضا(ع) است. این مجموعه پیام‌ها و بیانات به همت انتشارات به نشر تهیه و تدوین شده است.

کنگره‌ی جهانی حضرت امام رضا(ع) با قدمت40 ساله، اینک در پنجمین دوره خود قرار دارد، از سال1362آغاز گردیده و تا سال1372، چهار دوره را پشت سر گذاشته است. چهار دوره با حضور پررنگ اندیشمندان داخلی و خارجی و همچنین علما و مراجع عظام تقلید، در بالاترین سطح ممکن رقم خورده و حضور محوری رهبر فرزانه انقلاب در این رویداد بزرگ، از نقاط برجسته و از برگ‌های زرین این اتفاق مبارک است. 

گزیده کتاب مبارزه خستگی ناپذیر در پرتو شیوه حکیمانه

مهم‌ترین چیزی که در زندگی ائمه به‌طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است، عنصر«مبارزه حاد سیاسی» است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی به‌طور آشکار با پیرایه‌های سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به‌ حکومت جابرانه‌ی پادشاهی بدل گشت، ائمه و اهل‌بیت(ع) مبارزه سیاسی خود را به شیوه‌ای متناسب با اوضاع و شرایط شدت بخشیدند.

این مبارزه بزرگترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تاسیس حکومتی بر پایه‌ی امامت بود. بی‌شک تبیین و تفسیر دین با دیدگاه‌ مخصوص اهل‌بیت(ع) وحی، و رفع تحریف‌ها و کج‌فهمی‌ها از معارف اسلامی و احکام دینی نیز هدف مهمی برای جهاد اهل‌بیت به حساب می‌آمد. اما طبق قرائن حتمی، جهاد اهل‌بیت به این هدف‌ها محدود نمی‌شد. و بزرگترین هدف آن، چیزی جز تشکیل حکومت علوی و تأسیس نظام عادلانه اسلامی نبود. بیشترین دشواری‌های زندگی مرارت‌بار و پر از ایثار ائمه(ع) و یاران ایشان بخاظر داشتن این هدف بود و ائمه(ع) از دوران امام سجاد(ع) و بعد از حادثه‌ی عاشورا به زمینه‌سازی دراز مدت برای این مقصود پرداختند.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
1397 4غ9چ/DSR1692
دیویی :
955/0842092
کتابشناسی ملی :
5343516
شابک :
978-964-02-3742-7
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مبارزه خستگی ناپذیر در پرتو شیوه حکیمانه