کتاب دادستان شهید pdf

زندگینامه شهید آیت‌اله علی قدوسی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دادستان شهید

کتاب «دادستان شهید»، نوشته حبیب‌الله مهرجو است که در انتشارات 27 بعثت به چاپ رسده است و به زندگی‌نامه شهید آیت‌الله قدوسی می‌پردازد.

کتاب «دادستان شهید» به زندگی و مبارزات ‌علی قدوسی از علمای مبارز شیعه علیه حکومت پهلوی و پیرو و همراه امام خمینی در مبارزات علیه رژیم و دادستان کل انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. آیت‌الله علی قدوسی از شاگردان آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بود. او از مؤسسین و مدیران مدرسۀ علمیۀ حقانی و مکتب توحید بود که با مدیریت مدرسۀ حقانی توانست سیستم آموزشی حوزۀ علمیه را تغییر دهد؛ شاگردان و تربیت‌شدگان مدرسه حقانی، تحت مدیریت او، سمت‌ها و مسئولیت‌های مهمی‌ را بعد از انقلاب به عهده گرفتند. آیت‌الله قدوسی بعد از انقلاب اسلامی ایران، دادستان انقلاب و عضو شورای عالی قضایی شد و خدمات ارزنده و نقش موثری در این قوه ایفا کرد و سرانجام در جریان بمب‌گذاری دادستانی در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسید. آیت‌الله قدوسی داماد علامه طباطبایی است. محمدحسن، فرزند بزرگ آیت‌الله قدوسی در جنگ ایران و عراق به شهادت رسید.

گزیده کتاب دادستان شهید

یک‌بار آقای قدوسی برای بازدید و رسیدگی به دادگاه‌های انقلاب عازم یکی از شهرستان‌های شمال کشور شد. مسئولین آن شهر که از مسافرت ایشان مطلع شده بودند، آماده استقبال شده و تشریفات معمول استقبال را مهیا ساختند. هنگامی‌که ایشان به مدخل ورودی شهر رسید، متوجه این مراسم شد. شیخ علی قدوسی به حدی از این اعمال ناراحت شد که از همان‌جا به تهران بازگشت و گفت: قصد بازدید از این محل را ندارم.

دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۴۲۰۹۲
کتابشناسی ملی :
9496874
شابک :
978-622-7812-75-6
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
141
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR۱۶۶۸

کتاب های مشابه دادستان شهید