امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
38,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
80,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسلام راهبر زندگی، مکتب اسلام، رسالت ما

پنجمین مجلد از گزیده آثار شهید سیدمحمدباقر صدر شامل سه کتاب است: اسلام راهبر زندگی، مکتب اسلام، رسالت ما .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، شهید محمدباقر صدر در اواخر عمر خود با طرح سلسله مباحث اسلام، راهبر زندگی کوشید تا فراخور نیازهای فرهنگی و فکری جامعه اسلامی در سایه حاکمیت اسلام، پاسخی مناسب به این نیازها ارائه دهد. او در این مباحث که شامل شش رساله است اجمالی از مسائل مهمی را که امت اسلامی پس از پیروزی انقلاب و به دست گرفتن حکومت با آنها روبه‌رو است بیان کرده است؛ مباحثی چون دکترینی درباره پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی، طرحی از اقتصاد اسلامی، نقش انسان و امت در حیات سیاسی جامعه، تبیین منابع قدرت سیاسی از دیدگاه اسلام و بانک در جامعه اسلامی.

مکتب اسلام کتاب دوم این مجلد است. شهید صدر در آن کوشیده است اندیشه و مفاهیم اسلامی را که در دو کتاب اقتصاد ما و فلسفه ما به شکل تخصصی مطرح شده است در سطحی عمومی بازتاب دهد.

کتاب سوم رسالت ما نام دارد که شامل مقالاتی است که با همین نام به عنوان سرمقاله‌هایی در مجله الاضواء به چاپ رسیده بود. این مجله در دهه پنجم قرن بیستم میلادی از سوی گروهی از علمای نجف اشرف منتشر می‌شد.

گزیده کتاب اسلام راهبر زندگی، مکتب اسلام، رسالت ما

اهداف حکومت بزرگ قرآن، پایان‌ناپذیر است؛ زیرا کلمات خداوند تمامی ندارد و حرکت به سوی آن هستی مطلق، هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. راز قدرت سهمگین و نیروی عظیم این حکومت بر تکامل و نوآوری مستمر در مسیر انسان به سوی خدا، همین است. خداوند فرموده است: «قُلْ لَوْ کانَ الْبَحْرُ مِداداً لِکَلِماتِ رَبِّی لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ کَلِماتُ رَبِّی وَ لَوْ جِئْنا بمِثْلِهِ مَدَداً»؛ بگو اگر دریا برای کلمات پروردگار من مرکب شود، دریا به پایان می‌رسد و کلمات پروردگار من به پایان نمی‌رسد، هرچند دریای دیگری به مدد آن بیاوریم.

صفحات کتاب :
417
کنگره :
5041الف 4ص/ 231 BP
دیویی :
297/4832
کتابشناسی ملی :
3635944
شابک :
978964586054555
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه اسلام راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما