نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تو می‌توانی عالی باشی اگر...

کتاب تو می‌توانی عالی باشی اگر... با موضوع موفقیت توسط علی میرحسینی، مصیب دهقانیان و سمیه اسدی گردآوری شده است.

مهم نیست در چه حوزۀ کاری‌ای فعالیت می‌کنیم و با چه کسانی ارتباط داریم یا می‌خواهیم ارتباط مؤثری بسازیم؛ ازآنجایی‌که با انسان‌ها در ارتباط هستیم، باید با آن‌ها ارتباط مؤثری برقرار کنیم و روی آن‌ها تأثیر بگذاریم تا ما را به خاطر بسپارند. 

چه کسی همیشه در ذهنتان ماندگار است و او را به یاد دارید؟ من مادربزرگ‌هایم که عزیزترین و دوست‌داشتنی‌ترین‌های زندگی‌ام هستند را همیشه به خاطر دارم. حمایت‌هایشان، خوراکی‌هایی که طعم مخصوص به خودشان را داشت و از همه مهم‌تر، قصه‌هایی که نقش لالایی‌های آرامش‌بخشی را داشت که با آن‌ها به خواب می‌رفتم و آن‌ها از طریق این قصه‌ها نکات آموزنده و درس‌هایی از زندگی و تجربه‌های شخصی‌شان را آموزش می‌دادند، همۀ این‌ها را سال‌هاست که به یاد دارم. این‌ها در بحران‌های زندگی به من کمک کرده‌اند تا از راه‌های سخت و پرفرازونشیب عبور کنم.

اینک کتاب تو می‌توانی عالی باشی اگر... می‌تواند نقش مادربزرگ مهربان و خردمند و دوست‌داشتنی را ایفا کند تا نکات ارزشمندی را به ما گوشزد نماید تا در زندگی از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنیم. اگر می‌خواهیم یک نویسندۀ انگیزشی یا یک سخنران در همین حوزه یا یک فروشندۀ حرفه‌ای باشیم، فرقی نمی‌کند؛ داستان‌های الهام‌بخش این کتاب می‌تواند چاشنی بسیار خوش‌طعم و جذابی باشد که گفت‌وگوی یک فروشندۀ حرفه‌ای را برای تأثیرگذاری بیشتر بر مشتری و اقناع‌سازی به فروشنده کمک کند تا مشتری بتواند خودش، خودش را قانع کند که انتخاب و تصمیم‌گیری بهتری داشته باشد.

گزیده کتاب تو می‌توانی عالی باشی اگر...

چرا باید بیشتر شکرگزار باشیم

قارون هرگز نمی‌دانست که روزی کارت عابربانکی که اکنون در اختیار ماست، از کلیدهای خزانه وی که مردهای تنومند از حمل آن عاجز بودند، راحت تر و پرکاربردتر خواهد شد. یا خسرو، پادشاه ایران، نمی‌دانست که مبل سالن پذیرایی خانه ما، از تخت حکومت وی راحت‌تر است. قیصر هم که بردگان با پرِ شترمرغ بادش می‌زدند، کولرها و اسپیلت‌هایی که درون اتاق‌هایمان هست را ندید. هرقل، پادشاه روم که مردم به آب سرد خوردنش در ظروف سفالین حسرت می‌خوردند، هیچ‌گاه خنکای آب سردی که ما می‌چشیم را حس نکرد.

خلیفه مصر که بردگان برای حمام وی آب سرد و گرم را با هم می‌­آمیختند، هیچ‌گاه در حمامی که ما به راحتی درجه حرارت آبش را تنظیم می کنیم، حمام نکرد. ما به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که حتی پادشاهان هم این‌گونه نمی‌زیستند، اما باز هم شانس خود را لعنت می‌کنیم و هرچه دارایی‌مان زیادتر می‌شود، تنگدست‌تر می‌شویم.

خدایا! از تو برای تمام نعمت‌هایت، اعم از معنوی و مادی، سپاسگزاریم. خدایا! قدرت شکرگزاری در حرف و عمل را به ما عنایت فرما.

نتیجه: آنچه داری یا نداری تعیین‌کننده خوشبختی و موفقیت تو نیست؛ آنچه به آن باور داری، حقیقت زندگی توست. شکرگزاری را تمرین کن و آن را در زندگی، شعار خود قرار بده. ( وین دایر )

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‫‭PZ1
دیویی :
‏‫‭808/831
کتابشناسی ملی :
5878216
شابک :
978-622-220-104-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تو می توانی عالی باشی اگر...