نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سخن دل

کتاب سخن دل نوشته‌ی شهروز محمدی، از جمله کتاب‌هایی است که توسط انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

این کتاب، از نوشته‌ها و مقالاتی حاصل شده که مؤلف با بهره‌گیری از مطالب و سخنان بزرگان در باب موضوعات مختلف نگارش کرده و آن‌ها را بر اساس قرابت معنایی‌شان در کنار یکدیگر قرار داده است تا فرصتی را برای تأمل مخاطب به ویژه خواننده‌ی جوان فراهم بیاورد و او را به پرسشگری سوق دهد.

در این اثر از خوشبختی می‌خوانیم، از موهبتی به نام درک عقلی، از زبان مشترک انسان‌ها، از بلایی هم چون سیل، از آرامشی که فدای آسایش می‌شود و از بسیاری موضوعات متنوع دیگر.

گزیده کتاب سخن دل

دلیل عمده‌ای که ما نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم این است که هرکسی به سبب ساختار وجودی خود جهان پیرامون خود را از زاویه دید خود می‌نگرد و آن را درک می‌کند و قطعا درک او از جهان و حوادث با درک کس دیگری متفاوت خواهد بود و تفسیری که او برای خود قائل می‌شود اهمیت، ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به دیگران دارد.

بنابراین، خود را در معرض بهترین قضاوت ها را قرار می‌دهد و دیگری هم به همین ترتیب چون از زاویه دید خود حوادث را برداشت و تفسیر می‌کند، درک او هم متفاوت از بقیه خواهد بود و به همین دلیل خود را در موقعیت بهتر و منطقی‌تر می‌یابد. حالا این نزاع به هیچ عنوان با صحبت کردن حل نخواهد شد و زبان مشترک ما در این میان کارایی خود را از دست خواهد داد و به عدم‌تفاهم ما کمکی نخواهد کرد و ما فقط با زبان مشترک به توجیه خود خواهیم پرداخت، در حالی که از درک سخنان دیگری ناتوان خواهیم شد.

صفحات کتاب :
174
کنگره :
PIR8361‬
دیویی :
8‮فا‬4/62
کتابشناسی ملی :
6026862
شابک :
978-622-220-135-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سخن دل