امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
125,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب میان دو سکوت «گفتگو با پیتر بروک»

کتاب میان دو سکوت «گفتگو با پیتر بروک»، اثر دیل مافیت با ترجمه علی منصوری؛ در قالب گفت‌وگو تنظیم شده و در پنج قسمت به بررسی و تحلیل موضوعات و عناوینی نظیر؛ "اصول زیبایی‌شناسی تئاتر، بازیگری و کارگردانی، طراحی، فیلم، چند فرهنگ گرایی" می‌پردازد.

گزیده کتاب میان دو سکوت «گفتگو با پیتر بروک»

1. اصول زیبایی‌شناسی تئاتر

یکی از چیزهایی که به زعم من در مرکزیت تجربه‌ی مارا/ساد قرار داشت این بود که بتوانیم نشان دهیم هیچ چیز رومانتیکی در مورد بیمار روانی بودن وجود ندارد؛ این که دیوانگی شکلی از نبوغ است و آزادی درونی زیادی به آدم می‌دهد اصلاً حقیقت ندارد. از سوی دیگر، افراد بیمار می‌توانند بینش‌های آنی و کاملاً خارق‌العاده‌ای داشته باشند، اما اساساً آن‌ها در میان رشته‌ای تمام نشدنی از تجربیات غم‌بار زندگی می‌کنند.

این اولین موضوعی بود که بروک مطرح کرد، اولین پاسخ به اولین سؤال در اولین جلسه‌ی عمومی پرسش و پاسخ. فضای ابتدای جلسه مشتاق و هیجان‌زده بود. مکان عبارت بود از یک سالن سخنرانی قدیمی با حدود صدوشصت صندلی که مملو بود از دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید و افراد سرشناس. میهمانان مدعو عبارت بودند از گلندا جکسون، جرالد فیل و گوردون دیویدسون.

بعد از اندکی تعارف و خوشامدگویی، میزبان جلسه اولین پرسش را مطرح کرد. پرسش (پ): بنا به تعریف شما، کنش تئاتری زمانی رخ می‌دهد که کسی در فضای خالی قدم بزند و کس دیگری تماشایش کند. می‌خواهم، در صورت امکان، کمی از برخوردهای خودتان با هنرمندان و مخاطبان بگویید.

صفحات کتاب :
137
کنگره :
‏‫PN۲۰۵۳‭‮‬‏‫‬‮‭/ب۴م۹ ۱۳۹۱
دیویی :
‏‫‬‮‭۷۹۲/۰۲۳۳
کتابشناسی ملی :
۲۷۱۱۴۰۱
شابک :
‏‫‭978-964-243-802-0‮‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه میان دو سکوت «گفتگو با پیتر بروک»