نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مرجع مهندسی دریا (جلد اول)

کتاب مرجع مهندسی دریا ، اثر آنتونی ای مولاند؛ در دو جلد شامل 12 فصل به عنوان یکی از کتب مرجع (هندبوک) در رشته‌ی مهندسی دریا بوده و دربرگیرنده‌ی مفاهیمی از جمله محیط دریایی (فیزیک دریا)، هندسه‌ی کشتی (مفاهیم تعادل و پایداری شناورها)، سازه‌ی کشتی، سیستم رانش کشتی‌ها، مانور و دریامانی، فرآیندهای ساخت پیشرفته در کارخانجات کشتی‌سازی و ایمنی دریایی می‌باشد.

در کتاب حاضر تمامی حوزه‌های مطرح شده در قالب معادلات تفصیلی حاکم و مفاهیم علمی پایه، به صورت تئوریک مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، نکات تجربی متناظر با هر بخش نیز بر مطالب تئوریک افزوده شده است.

گزیده کتاب مرجع مهندسی دریا (جلد اول)

(الف) محاسبات مقاومت موج
مسئله مقاومت موج با حرکت ثابت یک کشتی در آب صاف با فرض سیال ایده آل به ویژه با نادیده گرفتن اثرات ویسکوز در نظر گرفته می‌شود. کشتی در سطح آزاد آب که تغییرپذیر است امواج را ایجاد می‌کند. محاسبات شامل اطلاعات بسیار بیشتر ی از مقاومت است که در بسیاری از کاربردها از اهمیت جزئی برخوردار است و معمولاً کاملاً نادرست محاسبه می‌شود.

اما عبارت " مسئله مقاومت موج" نسبت به "مسئله حالت پایا، روش ویسکوز مستقیم" آسان‌تر و رایج‌تر است. کار ریاضیدان استرالیایی به نام میشل در سال 1898 اغلب به عنوان ایجاد روش‌های نظری مدرن برای پیش‌بینی مقاومت موج کشتی دیده می‌شود. گرچه نظریه میشل را نمی‌توان به معنای دینامیک سیالات محاسباتی طبقه‌بندی کرد، اما در زمان خود یک نقطه عطف بود و هنوز هم الهام‌بخش ریاضیدانان است. میشل مقاومت موج یک کشتی با دیوارهای عمودی 1 را به صورت زیر بیان کرد:.. .

صفحات کتاب :
1062
کنگره :
‏‫‬‮‭VM۱۵۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۲۳/۸۱
کتابشناسی ملی :
۹۴۴۶۴۱۷
شابک :
978-622-286-195-7
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مرجع مهندسی دریا (جلد اول)