امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من مطمئنم: درباره مهم‌ ترین پیش بینی آیت الله خامنه‌ ای

کتاب من مطمئنم:درباره مهم‌ترین پیش‌بینی آیت‌الله خامنه‌ای، اثر ابوذر ذاکر و راضیه ابوالقاسمی است. موضوع حاضر یکی از سخنان مهم و ناشناخته انقلاب اسلامی است که می‌تواند بابی برای ورود به اندیشه انقلاب باشد.

پیش‌بینی‌هایی که توسط آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده و به طرز شگفت‌آوری بیان و تکرار و بر آن تأکید شده است و به ویژه مهم‌ترین مورد آن، که به شکل تعجب‌آوری نادیده و ناشنیده مانده است. در این کتاب محتوای مهم‌ترین پیش‌بینی را در چند بخش دسته‌بندی کرده، که هر بخش برش و منظری از آن را ارائه می‌کند. نحوه‌ی ارتباط این بخش‌ها با هم را نیز در قبل و بعد از هر بخش توضیح داده و کلیت مجموعی آن را نیز در ابتدای طرح مضمون مهم‌ترین پیش‌بینی آورده‌ است.

گزیده کتاب من مطمئنم: درباره مهم‌ ترین پیش بینی آیت الله خامنه‌ ای

فصل دوم: ویژگی‌های مهم‌ترین پیش‌بینی

2-1 پنهان‌ترین پیش‌بینی
باشگفتی تمام در میان پیش‌بینی‌هایی که از آیت‌الله خامنه‌ای مشهور شده و یا به آن توجه شده است، مهم‌ترین پیش‌بینی وی دیده نمی‌شود. حتی در کتابی با نام «پیش‌بینی‌های حکیمانه» که 40 مورد از پیش‌بینی‌های امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای احصاء شده، به صورت تعجب‌آوری هیچ یک از اعداد1 تا 40 سهم مهم‌ترین پیش‌بینی نشده است.

می‌توان حدس زد که شاید محرمانه بودن یا ناشنیده بودن مهم‌ترین پیش‌بینی آن را از اینکه در کانون توجه قرار بگیرد، دور ساخته است؛ مثلاً ممکن است مهم‌ترین پیش‌بینی تنها خطاب به یک فرد یا در حضور چند نفر محدود گفته شده و خبر آن منتشر نشده باشد. گمانه‌ی دیگر آن است که واسطه‌ی نقل مهم‌ترین پیش‌بینی، آن میزان از اعتبار را ندارد که بتوان چنین سخن مهمی را با ارجاع به او در جامعه نشر داد. ضعف اعتبار منبع، احتمال نادرستی یا عدم دقت نقل و نسبت دادن آن به آیت‌الله خامنه‌ای را به دنبال دارد. احتمال دیگر آن است که تأ کید بر این پیش‌بینی ضعیف بوده است و متناسب با بزرگی مدعای آن نبوده است؛ به عنوان مثال پیش‌بینی نابودی رژیم صهیونیستی با توجه به اهمیت بالایی که دارد بارها و بارها توسط رهبر ایران تکرار شده است، حال اگر یک پیش‌بینی حاوی مضمون و مدعای بزرگ‌تری باشد، ممکن است لازم باشد که بیش از یک بار بیان شود و اگر تنها یک بار گفته شده باشد، به دلیل بزرگی مدعا و مضمون، به عنوان یک پیش‌بینی جدی گرفته نشود. آیا ممکن است بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیش‌بینی به دلیل اینکه تنها یک بار گفته شده است، از نظرها پنهان یا از توجه جدی کنار مانده باشد؟

صفحات کتاب :
244
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۲۰۳۷۳۶
شابک :
978-622-286-148-3
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه من مطمئنم:درباره مهم ترین پیش بینی آیت الله خامنه ای