نظر شما چیست؟

معرفی کتاب که مپرس!

کتاب که مپرس! نوشتهٔ جعفر ابراهیمی (شاهد) است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصویرگری بنفشه احمدزاده منتشر شده است. این کتاب در واقع جلد ششم از مجموعه «اختران» است که به زندگانی امام سجاد (ع) می‌پردازد.

مجموعه کتاب ۱۴ جلدی «اختران» به صورت داستانی و با سبکی جدید به روایت‌هایی از زندگی چهارده معصوم(ع) می‌پردازد. «شب و شیطان و شمشیر»، «عروس رنگین کمان»، «این صدای علی است»، «صلح بدون آشتی»، «نگاهی به سرخی آتش»، «که مپرس!»، «باران... صدایم می‌کند»، «فصل چیدن»، «بهشت منتظر می‌ماند»، «صبح روز عید»، «غنچه همان گل است»، «و آفتاب هدایت»، «از پس ابر» و «در رمز و راز» عنوان‌های این ۱۴ کتاب است که به ترتیب به سرگذشت زندگی پیامبر اسلام (ص)، حضرت فاطمه(س) و امام اول تا امام دوازدهم شیعیان پرداخته است. کتاب‌های این مجموعه مناسب گروه سنی بالای ۱۲ سال است.

گزیده کتاب که مپرس!

جوان ضعف شدیدی داشت. هرجا و هرچیزی در نگاهش تار و تیره می‌نمود. دردمند و خسته بود. به خاطر بی‌خوابی و تشنگی و دردی که از تب و ناخوشی به تن داشت، گاهی از حال می‌رفت. در حالتی میان خواب و بیداری درد می‌کشید.

در آن لحظه‌ها، صحنه‌هایی دردناک در فضای ذهن خسته‌اش شکل می‌گرفت؛ هر لحظه صحنه‌ای دیگر می‌آمد و صحنه پیشین را از ذهنش می‌زدود و می‌ربود. تا می‌خواست صحنه‌ای را که در ذهن خسته‌اش شکل می‌گرفت، نظمی بدهد، صحنه‌ای دیگر جای آن را می‌گرفت. صحنه‌ای دردناک‌تر از صحنه‌های پیشین، دلش یکی بود و دردش یکی نبود.

صفحات کتاب :
56
کتابشناسی ملی :
۲۵۲۹۷۸۷
شابک :
9789643914653
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه که مپرس!