نظر شما چیست؟

معرفی غنچه همان گل است

کتاب غنچه همان گل است، نوشتهٔ سعید روح‌افزا است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصویرگری پیمان پورحسین منتشر شده است. این کتاب در واقع جلد یازدهم از مجموعه «اختران» است که به زندگانی امام جواد (ع) می‌پردازد.

مجموعه کتاب ۱۴ جلدی «اختران» به صورت داستانی و با سبکی جدید به روایت‌هایی از زندگی چهارده معصوم(ع) می‌پردازد. «شب و شیطان و شمشیر»، «عروس رنگین کمان»، «این صدای علی است»، «صلح بدون آشتی»، «نگاهی به سرخی آتش»، «که مپرس!»، «باران... صدایم می‌کند»، «فصل چیدن»، «بهشت منتظر می‌ماند»، «صبح روز عید»، «غنچه همان گل است»، «و آفتاب هدایت»، «از پس ابر» و «در رمز و راز» عنوان‌های این ۱۴ کتاب است که به ترتیب به سرگذشت زندگی پیامبر اسلام (ص)، حضرت فاطمه(س) و امام اول تا امام دوازدهم شیعیان پرداخته است. کتاب‌های این مجموعه مناسب گروه سنی بالای ۱۲ سال است.

گزیده غنچه همان گل است

یونس خود را به تنها مشعلی که روشن بود، رساند تا دوستان صورتش را زیر نور آتش بهتر ببینند. آنگاه گفت: «همه ما حضرت رضا علیه‌السلام را مانند جان- بلکه بیشتر از جان-دوست می‌داشتیم، فرزند و یادگار او نیز نور چشمان ماست.

دل‌های ما خوش بود که فرزند جانشین پدر می‌شود و ناخدایی کشتی دین را به دست می‌گیرد، اما شهادت زودهنگام آن امام عزیز این دلخوشی را از بین برد، زیرا فرزند او خردسال است و نمی‌توان از او توقع چنین کار مهمی را داشت. اینک از یک‌سو سرگردانیم که چه کسی را معلم دین و دنیای خود بدانیم، و از سوی دیگر حیرانیم که به دشمنان چه بگوییم. آیا ما را به مسخره نمی‌گیرند که رهبرمان کودکی هشت ساله است؟»

صفحات کتاب :
39
کتابشناسی ملی :
2529793
شابک :
9789643914752
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه غنچه همان گل است