نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صلح بدون آشتی

کتاب صلح بدون آشتی نوشتهٔ مصطفی خرامان است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصویرگری حسن عامه‌کن منتشر شده است. این کتاب در واقع جلد چهارم از مجموعه «اختران» است که به زندگانی امام حسن (ع) می‌پردازد.

مجموعه کتاب ۱۴ جلدی «اختران» به صورت داستانی و با سبکی جدید به روایت‌هایی از زندگی چهارده معصوم(ع) می‌پردازد. «شب و شیطان و شمشیر»، «عروس رنگین کمان»، «این صدای علی است»، «صلح بدون آشتی»، «نگاهی به سرخی آتش»، «که مپرس!»، «باران... صدایم می‌کند»، «فصل چیدن»، «بهشت منتظر می‌ماند»، «صبح روز عید»، «غنچه همان گل است»، «و آفتاب هدایت»، «از پس ابر» و «در رمز و راز» عنوان‌های این ۱۴ کتاب است که به ترتیب به سرگذشت زندگی پیامبر اسلام (ص)، حضرت فاطمه(س) و امام اول تا امام دوازدهم شیعیان پرداخته است. کتاب‌های این مجموعه مناسب گروه سنی بالای ۱۲ سال است.

گزیده کتاب صلح بدون آشتی

دهانه اسبم را گرفتم تا در اردوگاه چرخی بزنم، می‌خواستم اوضاع را بسنجم. امیدوار بودم خبری از امام بگیرم. خیمه امام را خوابیده روی زمین دیدم، دلم گرفت. مردی عبایی بر تن داشت که معلوم بود از آن خودش نیست. راهش را بستم و پرسیدم: «عبا را از کجا آوردی؟»

گفت: «غنیمت جنگی است»

گفتم: «مگر اینجا جنگ شده است؟»

گفت: «وقی خبر دادند قیس کشته شده، از جنگ هم بدتر شد. هر که هرچه می‌توانست با خودش برد. می‌گفتند لشکر معاویه در راه است.»

پرسیدم: «این عبا را از کی ربوده‌ای؟»

گفت: «عبای حسن‌بن‌علی است!»

خندیدم و من دلم می‌خواست گردنش را بزنم...

صفحات کتاب :
47
کتابشناسی ملی :
2850043
شابک :
9789643914615
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه صلح بدون آشتی