نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بودجه‌ ریزی برای مدیران

ناگفته پیداست که برنامه‌ریزی و کنترل یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در مدیریت شرکت و سایر جنبه‌های تجاری است. این برنامه‌ریزی از نظر افق نگاه به جلو، به بلندمدت یا راهبردی، میان مدت و کوتاه مدت تقسیم‌بندی می‌شود.

کتاب بودجه‌ریزی برای مدیران، اثر سد کمپ و اریک دانبار با ترجمه‌ی مهدی رضائی، حمیدرضا حاجب و سید هادی میروکیلی؛ در قالب دوازده فصل جامع به بررسی اهمیت و نحوه اجرای بودجه‌ریزی پرداخته و نیز به بررسی و تحلیل عناوین و موضوعاتی نظیر؛ بودجه بندی: چرا و چگونه؟، اجزای بودجه، جمع آوری ارقام تولید، تهیه بودجه تولید، پیگیری بودجه، بودجه‌بندی و منابع انسانی و غیره می‌پردازد.

گزیده کتاب بودجه‌ ریزی برای مدیران

هزینه را محاسبه کنید

هزینه تخمینی یک پروژه، هزینه کاری است که باید انجام شود به اضافه هزینه هر آنچه که برای انجام آن نیاز داریم از بیرون شرکت خریداری کنیم. اولین قدم ما تخمین زمان لازم برای انجام هر کار است. از کارگران و افراد آگاه می‌پرسیم که انجام هر کار چقدر طول می‌کشد. خوب است که حداقل و حداکثر زمان را بخواهید و سپس چیزی را کمی بالاتر از حد وسط انتخاب کنید. اگر کارگر یا فرد قبلا این کار را انجام نداده است.

مقداری زمان اضافی به برآورد اضافه کنید. زمانی که بدانیم هر کار چقدر طول می‌کشد، می‌توانیم زمان‌ها را جمع کنیم و کل ساعات کار پروژه را برای هر فرد بدست آوریم. اگر نرخ دستمزد هر ساعت را از منابع انسانی دریافت کنیم، هزینه دستمزد را می‌توانیم محاسبه کنیم، اغلب هزینه دستمزد را برای پروژه‌های کوچک در یک بخش محاسبه نمی‌کنیم. موضوع بالا در واقع شروع ایجاد برنامه زمان‌بندی پروژه یا تقویم پروژه است. یک جدول زمانی که می‌گوید چه کسی، چه کاری را انجام خواهد داد و چه زمانی آن را انجام خواهد داد.

دیویی :
‏‫‭۶۵۸/۱۵۴‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۶۶۷۰۴۳
شابک :
978-622-390-124-9
سال نشر :
۱۴۰۳
صفحات کتاب :
۱۴۷
کنگره :
‏‫‭HG۴۰۲۸‬‬

کتاب های مشابه بودجه ریزی برای مدیران