نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روایت بندگی نوجوان ها

معرفی کتاب روایت بندگی نوجوان‌ها به قلم علیرضا یوسفی دهنوی به سفارش سازمان تبلیغات اسلامی توسط انتشارات رنگین کتاب منتشر شده است.

نوجوان غالبا به دنبال کسب تجربه‌های جدید در زندگی است و به اتفاقات عادی زندگی اکتفا نمی‌کند. دوست دارد بداند چه موجودی است؟ کیست؟ و مهم‌تر از همه به صورت فطری به دنبال معبود خویش می‌گردد و در طلب نور است برای تاریکی‌ها.

یکی از مسیرهای میانبر که سر راه نوجوان قرار دارد و می‌تواند بهتر و زودتر به خودشناسی دست پیدا کند و بهتر خودش و ابعاد وجودی‌اش را بشناسد و راهی برای ارتباط با خالق پیدا کند، اعتکاف است؛ اعتکاف سکویی برای پرش از دنیای مادی به جهانی بی‌نهایت در مسیر رشد و تعالی جسم و روح انسان .

اعتکاف مسیری برای یافتن خویشتن انسان است. اعتکاف دری برای ورود به عالم جدیدی است که نوجوان ماجراجو همواره از آن لذت می‌برد.

از آنجا که تجربه‌های جدید همیشه جذاب و کار ساز هستند در روایت بندگی نوجوان ها با جمع‌آوری اطلاعات و برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در زمان اعتکاف تلاش کردیم تا باب آشنایی با اعتکاف و اهداف آن و همچنین علل رویش اعتکاف پس از انقلاب اسلامی را باز کنیم.

گزیده کتاب روایت بندگی نوجوان ها

اعتکاف چیست؟

آمده است که اعتکاف عبادت مستحبی است که به عنوان سنت پیامبر(ص) در کشورهای مسلمان برگزار می‌شود. بدین ترتیب که اعتکاف اقامت کردن در مسجد است برای مدتی مشخص، مثلا سه روز و حتما باید این اقامت همراه با روزه‌داری و مناجات ویژه‌ای باشد.

اعتکاف زمان مخصوصی ندارد، برای خلوت و نیایش با رب‌العالمین هر گاه جسم و روح احساس نیاز کند باید برای برطرف کردن آن تمنای درون کوشید و دست نیاز از زرق و برق آن شست و به خلوت با خویش و چروردگار خویش شتافت.

اما در احادیث، بهترین زمان برای آن، دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است و به غیر از آن یکی دیگر از این ایام معروف به سنت شکوهمند اعتکاف در ایران اسلامی، در روزهای13،14،15 ماه رجب نیز صورت می‌گیرد که این چند روز به «ایام البیض» معروف است؛ این مراسم در مساجد بزرگ به همراهی پرشور معتکفان برگزار می‌شود.

صفحات کتاب :
81
کنگره :
BP188/2
دیویی :
297/354
کتابشناسی ملی :
9256595
شابک :
1_78_5917_622_978
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه روایت بندگی نوجوان ها