نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تبار انحراف 8

کتاب تبار انحراف 8 نوشته سیدمحمدمهدی حسین‌پور، مجتبی رضایی‌آدریانی می‌باشد و انتشارات شهید کاظمی آن را به چاپ رسانده است. مجموعه تبار انحراف کتابی فوق العاده جذاب و تحقیقی با موضوع دشمن‌‏شناسی با محوریت یهود‏شناسی است و در یک مجموعه پژوهشی به نقش و فعالیت‌های یهود برای ضربه زدن به غیریهود می‌پردازد.

تبار انحراف جلد 8 از دوران امامت امام جواد علیه‌السلام تا شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را روایت می‌کند.

گزیده کتاب تبار انحراف 8

ازنظر سیاسی، جامعۀ این دوران درحال گذران تجربۀ جدیدی است. از یک سو، اقتدار شخص پادشاه درحال فروکش کردن است و ازسوی دیگر، دربار عباسی به محلی برای زورآزمایی قدرت‌های جدید تبدیل شده و ازجانب سوم و در پی این درگیری‌ها، شاهد شکل گیری حکومت‌های منطقه‌ای مرتبط با درباریم.

نتیجۀ طبیعی چنین فضایی، پیدایش احزاب قدرتمند و بازیگردانان پُرانگیزۀ پشت پرده و شاهزادگان وحشی و بی تاب و دیوانۀ قدرت و رواج درگیری‌هایی است که دامنۀ کشتار و نتایج منفی شان عموم مردم را نیز درگیر کرده است. ازنگاهی دیگر و با توجه به فراوانی اموال دربار که در پی باج خواهی از حکومت‌های منطقه‌ای و غیر آن فراهم آمده، فساد مالی ویژه‌ای بر دربار و درباریان حاکم است و هرکه سیاست‌مدارتر است، سهم بیشتری از این سفرۀ پهن بی حساب و کتاب برداشت خواهد کرد.

کنگره :
‫BP۱۴‬
دیویی :
‭۲۹۷/۹۱۲‬
کتابشناسی ملی :
۹۵۱۶۸۲۵
شابک :
۹۷۸۶۰۰۸۲۰۰۷۳۴
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
256

کتاب های مشابه تبار انحراف 8