امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
22,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امام مهدی و آینده زندگی

کتاب امام مهدی و آینده زندگی نوشته امیرمهدی حکیمی است که در انتشارات به نشر به چاپ رسیده است. انسان میان گذشته و آینده و دیروز و فردا زندگی می‌کند و شخصیت و هستی او، به گذشته و آینده بستگی دارد؛ چنانکه اگر از گذشته‌اش بریده شود یا از آن بی خبر باشد، دچار کمبود می‌شود و نمی‌داند چگونه به وجود آمده و چگونه زندگی کرده است، زادگاهش کجاست و تاریخ تولدش چیست و خانواده‌اش کیست؟ هم‌چنین اگر نسبت به آیندۀ خود و همۀ هم‌نوعان انسانی‌اش، شناختی -اگرچه اندک- نداشته باشد و نداند که او و سایر انسان‌ها به کدام راه می‌روند و چه سرنوشتی در انتظار آنان است و آیندۀ آنان چگونه است، به سردرگمی و سرگردانی دچار می‌شود.

آینده شناسی در پرتوِ پیش‌بینی‌های دینی روشن می‌شود و گه‌گاه آینده‌نگری‌های انسانی، سایه روشنی نسبت به آینده پدید می‌آورد.

آینده‌شناسی‌های انسانی، چون دلیل روشنی در دست ندارد احتمالی و فرضی است و چه بسیار که این‌گونه پیشگویی‌ها نادرست از کار درآید. اما دین اسلام چراغ راه آینده شده است و بشارت آینده‌ای سراسر عدل را به انسان‌ها داده است. بشارتی که پیش از این هم درباره آن گفته شده است. کتاب امام مهدی و آینده زندگی به شما کمک می‌کند دید بهتری به آینده داشته باشید و رستگاری را بهتر بشناسید.

گزیده کتاب ام مهدی و آینده زندگی

آینده‌شناسی‌های دینی که پیامبران و امامانِ آگاه و راستگو، آن را پیشگویی کردند و با علم خدایی سخن گفتند، موجب آرامش فکر و اطمینان انسان می‌شود، چون پیامبران و امامان بارها و بارها پیشگویی‌هایی کردند که همه راست و درست درآمده است. از این رو آن چه آنان درباره آینده می‌گویند، حتمی است.

آینده شناسی، موضوعی است که برای همه انسان‌ها لازم است؛ لیکن برای جوانان و نوجوانان از اهمیتی بیشتر برخوردار است، زیرا افراد سالخورده و کهنسال، بیشترین بخش عمرشان را گذرانده‌اند و تنها بخش اندکی از زندگی شان باقی مانده است.

امّا نوجوانان و جوانان، بیشترین بخش عمرشان در آینده است و آینده بیش از نیم قرن عمر آنان را تشکیل می‌دهد. از این رو باید بیشتر بررسی کنند که در آینده چه مسایلی رخ خواهد داد و چه پیشامدهایی در سر راه انسان قرار خواهد گرفت.

شابک :
9789640204047
سال نشر :
1384
صفحات کتاب :
70
کنگره :
BP۵۱‏‫‬‭‭‭/ح‌۸۳‮ال‍ف‌‬۸
دیویی :
‫‬‭‭۲۹۷/۹۵۹
کتابشناسی ملی :
‭م‌۸۱-۳۲۸۴۳

کتاب های مشابه امام مهدی و آینده زندگی