کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت علیهم السلام (جلد چهارم) (چاپی و pdf)

سوره‌های ضحی و انشراح

امتیاز
5 / 4.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
خرید
100,000
15%
85,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت علیهم السلام (جلد چهارم)

مجموعه حاضر که با عنوان «تأملات قرآنی» تقدیم علاقه‌مندان آن می‌شود، شامل سلسله مباحث تفسیر ترتیبی استاد سیدمحمدمهدی میرباقری است که می تواند در رویکردهای تفسیری مبتنی بر معارف اهل‌بیت(علیهم السلام)، گامی رو به پیش شمرده شود.

استاد ارجمند در گفتارهای تفسیری خود، بعد از تبیین چارچوب سوره ها مبتنی بر نگاه علامه طباطبایی (ره) و بزرگان دیگر، تلاش می‌کنند تا بر اساس معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) طرح آن باطنی‌تر و کلان تری از پیوستار و سیر سوره و فرازهای آن ارائه کنند.چهارمین مجلد از تأملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت علیهم السلام به تفسیر سوره های ضحی و اانشراح اختصاص دارد. در گفتارهای سه‌گانه سوره ضحی، این سوره از زوایای مختلفی مرور می‌شود.

گزیده کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت علیهم السلام (جلد چهارم)

پیوستگی معارف دو سوره ضحی و انشراح این دو سوره از نظر فقه‌ای امامیه به منزله یک سوره هستند. فتوای مشهور فقه‌ای امامیه بلکه شاید فتوای بیش از مشهور این است که در نماز واجب باید این دو سوره با هم خوانده شوند. درنمازواجب باید بعد از حمد، یک سوره کامل خوانده شود و «قِرانِبَینَ سورَتین»، یعنی خواندن دو سوره هم جایز نیست.

در نماز مستحبی می‌توانیم سوره را نخوانیم؛ یا یک آیه یا یک سوره یا چندسوره را بخوانیم یا یک سوره را مکرر بخوانیم، ولی در نماز واجب،باید بعد از حمد، یک سوره به نحو تمام خوانده شود. اما فقه‌‌ای امامیه، بر اساس روایات اهل‌بیت (علیهم السلام) و فرهنگ فقه شیعه، دومورد را استثنا کرده‌اند؛ یکی سورههای ضحی و انشراح، و دیگری سوره‌های فیل و شوند، بلکه یک سوره هستند.

دیویی :
‭۲۹۷/۱۵۷‬
کتابشناسی ملی :
۴۶۰۲۸۲۱
شابک :
9786226270182
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
249
کنگره :
‭BP۷۱/۹‬‭/م۹۲ت۲ ۱۳۹۶‬

کتاب های مشابه تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت علیهم السلام (جلد چهارم)