امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
82,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جنگ سیاسی مدرن، شیوه‌ های معاصر و پیامدهای متحمل 

جنگ سیاسی در یک معنا، کلیه اقدامات و عملکردهای تهاجمی و پیش‌دستانه یک دولت در شرایط قبل از ورود به جنگ نظامی در مواجهه با دشمنان است. در واقع جنگ سیاسی به‌کارگیری همه ابزارهای تحت کنترل یک کشور در شرایط ماقبل جنگ برای رسیدن به منافع ملی است و طیفی از اقدامات آشکار و پنهان را در خود جای دارد.

از نظر نویسندگان کتاب جنگ سیاسی مدرن، شیوه‌های معاصر و پیامدهای متحمل؛ جنگ سیاسی ترکیبی از دیپلماسی سیاسی-اقتصادی و دیپلماسی نظامی هستند و دولت‎ ها در هر منطقه‌ای با توجه به بستر خاص ژئوپلتیکی‌شان، به نحوی متفاوت آن‌ها را یاری می‌کنند. جنگ سیاسی بیشتر بر رویه جنگ نرم متمرکز است تا جنگ سخت. در جنگ سیاسی از تمام ابزارهای قدرت ملی از جمله ابزارهای دیپلماتیک، اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی جهت پیشبرد اهداف سیاسی استفاده می‌شود. کتاب کتاب جنگ سیاسی مدرن،شیوه‌های معاصر و پیامدهای متحمل؛ در نه فصل به جنگ‌های سیاسی و پیامدهای آن می‌پردازد که کل منطقه را ناآرام کرده است.

گزیده کتاب جنگ سیاسی مدرن، شیوه‌ های معاصر و پیامدهای متحمل 

در طول جنگ سرد، جنگ سیاسی نه‌تنها به‌عنوان جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی جنگ متعارف، بلکه به‌عنوان یک حوزه جداگانه در نوع خودش، به‌عنوان ابزاری برای کشورداری آمریکا بدل شد. با توجه به این احتمال که جنگ متعارف می‌تواند به درگیری هسته‌ای منجر شود، پیشبرد اهداف بدون استفاده از نیروی متعارف و غالباً به شیوه‌ای مخفیانه یا پنهان افزایش یافته است.

مجموعه اقدامات دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی بسته به انتخاب سیاست‌گذاران ممکن است در هر سه روش آشکار، مخفیانه یا پنهانی انجام شود.

کتابشناسی ملی :
9270778
شابک :
9786222861568
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
333
کنگره :
163 U
دیویی :
343/355

کتاب های مشابه جنگ سیاسی مدرن،شیوه های معاصر و پیامدهای متحمل