کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای مقابله با حاشیه pdf

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
14,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای مقابله با حاشیه 

کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای مقابله با حاشیه اثر محسن صدیقی مشکنانی می باشد که نشر ممد آن را منتشر کرده است. بخش قابل توجهی از منابع ما، مثل عمر، پول و توجه، با وارد شدن در حاشیه‌ها، که هدف ما نیستند، هدر می‌رود و به این ترتیب از توان و فرصت‌های ما برای رسیدن به خواسته‌هایمان می‌کاهد. هدف کتاب، مقابله با این اتلاف بزرگ است.

بخشی از کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای مقابله با حاشیه 

اگر یک حاشیه را به چشم یک اشکال یا خطا  در نظر بگیریم، به این ترتیب تجربه ی فراوانی که در اجتماع برای تشخیص خطا و مقابله با آن وجود دارد، میتواند الگوی ما برای شناسایی حاشیه و مقابله با آن باشد. که البته بحث مقابله را در فصل 4 دنبال خواهیم کرد.مهم ترین ابزار برای درک وجود هر خطایی، مشاهده و دیدن نشانه های مربوط به آن خطاست. برای خطا در آشپزی نشانه هایی مثل شوری و نپختگی مطرح است.برای بررسی خطا در امور اجتماعی ممکن است نشانه هایی مثل انواع و تعداد جرائم مطرح باشد. در مورد حاشیه (به عنوان یک خطا) توجه به نشانه های زیر را پیشنهاد می کنم.

وجود نارضایتی در خود، یا در مخاطبان. اگر نارضایتی هست، به معنی وجود اشکال و به معنی خروج از متن اصلی است. و اگر کارها درست انجام شده، این نارضایتی گویای انتخاب نادرست است که آن هم حاشیه است.
نبود محصول یا خدمت مشخص. کارهایی که انجام می دهیم باید محصول مشخص داشته باشد. یا خدمت مشخصی باشد. البته طیف محصول و خدمت بسیار وسیع است. مثل ایجاد رضایت، تولید شادی و آگاهی.

عدم پیشرفت کارها. اگر کارها آن طور که می خواهیم جلو نمی رود، یک دلیل میتواند وجود حاشیه باشد. مثلا مشغول امور دیگری شده ایم یا روشی که انتخاب کرده ایم دارد ما را جای ناخواسته ای میبرد. یا برنامه ی ما پاسخگو نیست.

صفحات کتاب :
65
کنگره :
‏‫‬‮‭BF۶۳۷‭‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
7595083
شابک :
978-600-99786-7-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای مقابله با حاشیه