نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی

کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی نوشته فاطمه صغری سینا و منتشر شده در انتشارات برگ و باد است. ارتباط بحث راهنمایی با تعلیم و تربیت و تعریف، انواع و اهداف خدمات راهنمایی و مشاوره و تاریخچه آن در آموزش و پرورش و اهمیت و ضرورت توجه به راهنمایی تحصیلی و شغلی در مدارس و اصول و روش‌های اجرای آن‌ها، مبانی و فنون شناخت دانش آموزان در راهنمایی و نقش افراد در این فرآیند مهم مقوله‌های مورد بحث این قسمت می‌باشد.

مطالعه سیر تحول تاریخی و تکوینی هدایت تحصیلی در نظام آموزشی ایران و ضوابط هدایت تحصیلی نوین در نظام آموزشی جدید اهداف شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و عوامل مؤثر بر انتخاب رشته تحصیلی و موانع اجرای مطلوب این خدمات در کشور ما، موضوعاتی است که در بخش نظری در جهت شناخت بهتر موضوع این تحقیق آمده است.

سپس در قسمت دوم این فصل به بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع این پژوهش پرداخته شده است تا با مقایسه یافته‌های آن‌ها به راهکارهایی در جهت بهبود فرآیند هدایت تحصیلی دست یابیم.

گزیده کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی

هویت ملی همواره در آموزش و پرورش نوین ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. در سندهای رسمی پس از انقلاب، افزون بر هویت اسلامی و جهانی، سرشتگی جان و روان دانش آموز با خمیرمایه هویت ملی، شناسه‌ای از آموزش به شمار می‌رود. تحقق رسالت آموزش و پرورش در گرو تربیت انسان‌های باورمند به هویت ایرانی اسلامی است و مدارس نقش کلیدی در تقویت این هویت دارند.

توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی حمایت از نوآوری و نواندیشی، برخورد با فضای یاس و ناامیدی، تقویت روحیه علمی و پژوهشگری و ایجاد فضای همدلی، صمیمیت از مهم ترین کارکردهای مدارس است که باید در تمامی سنین در این فعالیت‌ها نقش داشته باشند.

با یک نگاه عالمانه این کارکردهای مدارس بایستی در تبیین هویت دانش آموزان اثر گذار باشد و دانش آموزان به عنوان نسل آینده در بیان جزییات هویت خود با افتخار سخن بگویند.

سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
222
کنگره :
‫‬‭‭LB۱۰۲۷/۵
دیویی :
‫‬‭‭۳۷۱/۴۲۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
۹۶۵۳۵۸۰
شابک :
9786228091747

کتاب های مشابه راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی