امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
12,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
40,000
10%
36,000
نظر شما چیست؟

کتاب رهایی از تکبر پنهان، نوشته علیرضا پناهیان و ناشر آن بیان معنوی است. همان گونه که از اسم کتاب پیداست نویسنده در این کتاب در مورد تکبر صحبت می کند.

معرفی کتاب رهایی از تکبر پنهان

چگونه می توان در فرصت کمتری، مطالب بیشتری به مخاطب انتقال داد؟ امروزه، یکی از دغدغه ها در نوشتن کتاب تلاش برای خلاصه گویی با حفظ اثربخشی است. مؤلف در نگارش این کتاب، بر آن بوده تا با تجربه کردن شیوه جدیدی از خلاصه نویسی، نتایج این گونه نگارش را در انواع مخاطبان ارزیابی نماید. ایشان در برخی از سخنرانی های خود نیز به همین شیوه به ارائه مطلب می پردازند، و با بیان مطالب مستقل در کنار یکدیگر پیوند بین آن ها را به مخاطبان هوشمند خود واگذار می نمایند.
در این کتاب، تمامی بندهای ارایه شده با وجود استقلال معنا، با یکدیگر پیوندی دارند. هر بند یا فراز تلاش دارد تا نکته یا مفهوم نسبتاً مستقلی را به مخاطب انتقال دهد. نویسنده با تکیه به اندیشه و توان ذهنی مخاطب، عهده دار برقراری ارتباط کامل بین بندها نشده است. به این ترتیب متن کتاب ضمن فراهم کردن فرصت برای تعمق بیشتر، به نوعی خلاصه گویی دست یافته است. اگرچه مؤلف به برقراری ارتباط کامل بین بندها نمی پردازد، اما معلوم است که فرازها از نظر مفهومی سیر و روند مشخصی را دنبال می کنند.
با استفاده از این کتاب می توانیم به لایه های عمیق تری از خود پی ببریم و در صدد رهایی از صفات بد پنهان در وجود خود و همچنین برای ارتقا دیدگاهایمان و تلاش برای جامعه ای بهتر برآییم. 
برخی از صفات در انسان ها باعث می شود انسان راه و مسیر معنوی قرار نگیرد و به سوی کمال گام برندارد مانند تکبر پناهیان در این کتاب از آثار سو تکبر صحبت می کند تکبر پنهان باعث می شود به انسان ها ضربه سنگینی وارد شود به همین دلیل است که دوری از این صفت اخلاقی بسیار مهم است.
هرکس خوبی ها و بدی هایی پنهان در وجود خود دارد تلاش برای شناخت این ویژگی های پنهان مهم است اما پنهان ماندن بدی ها بدتر از پنهان ماندن خوبی هاست.
تکبر پنهان هم آثار بدی خواهد داشت. تکبر با انسان کاری می کند که دیگر خدا را بنده نباشد…
چون انسان عاشق بزرگ شدن است و تکبر هم حالت انحراف یافته بزرگ شدن می باشد.

خلاصه کتاب رهایی از تکبر پنهان

انسان به راحتی در تشخیص تکبّر دچار اشتباه می شود. تکبّر پنهان علاوه بر این که یک عیب بزرگ و خطرناک است، یک بیماریِ پیچیده و عجیب نیز هست. چون کسی‌که تکبّر پنهان دارد، غالباً نمی پذیرد که این عیب در درونش وجود دارد!
دوری از تکبّر را باید یکی از موضوعات اخلاقی مهم و کلیدی دانست. از طرف دیگر «پنهان بودن» برخی از صفات نادرست، ضربە سنگین تری به انسان ها وارد می کند. مؤلف در این کتاب با اشاره به چگونگی پنهان شدن برخی از صفات اخلاقی نظیر تکبّر در وجود انسان، به نقش گمراه کنندە ی آن در مسیر معنوی و معرفتی انسان پرداخته است. در بخش هایی از کتاب به برخی از آثار سوء تکبّر نظیر کاهش قدرت درک، ارائە تحلیل های نامناسب و نگاه نادرست به حقایق، اشاره شده است. اگر انسان دچار تکبر پنهان شود، دیگر تحلیل ها و موضع گیری های او ناشی از اندیشه و تفکر نخواهد بود. از این رو، لازم است همواره به بررسی نفس خویش بپردازیم.
مطالعە کتاب حاضر که ما را با لایه های عمیق تر مباحث اخلاقی آشنا می کند، در درجە اول می تواند با کمک کردن به کشف و برطرف کردن عیوب پنهان، موانع رشد معنوی ما را برطرف کند. و در درجە دوم، می تواند با ارتقای تحلیل ها و دیدگاه های ما در مسائل مختلف اجتماعی، تلاش های ما برای رشد جامعه را قرین توفیقات بیشتری نماید.
استاد پناهیان در کتاب «رهایی از تکبر پنهان» با اشاره به پنهان بودن تکبر در وجود انسان، به نقش گمراه کننده آن در مسیر معنوی و اخلاقی اشاره نموده و به عواقب ناگوار این بیماری می پردازد. عیوب پنهان، چیستی تکبر، آثار شوم تکبر، انواع تکبر، تکبر پنهان، راه های مبارزه با تکبر عنوان فصل های این کتاب ارزشمند است.

نویسنده رهایی از تکبر پنهان

حجت الاسلام علیرضا پناهیان پدرش از روحانیون و مبلغین مشهور تهران بود. او از سال 1356 و در سال اول راهنمایی در کنار دروس مدرسه به تحصیلات حوزوی نیز پرداخته است و از سال 1362 در حوزه علمیه قم تحصیلات حوزوی را پی گرفته است، پس از پایان دروس سطح حوزه به مدت 12 سال در درس خارج حضرات آیات وحید خراسان، جوادی آملی، سید محمدکاظم حائری، و مقام معظم رهبری حاضر شده است. او از آغاز دوران دبیرستان در کنار تحصیلات حوزوی، تدریس کتب شهید مطهری را در محیط‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و حوزوی انجام داده است و البته به گفته‌ی خود از آثار محی الدین حائری شیرازی نیز متأثر بوده است. 

دانلود کتاب رهایی از تکبر پنهان

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب عرضه شده است و می‌توانید آن را در نرم افزار دانلود کنید و یا آن را به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

برشی از متن کتاب

محاسبە نفس مهارت می خواهد. برای درک این که آیا تکبری درنهان خانە دل داریم یا نه، باید نفس را بازخواست کنیم؛ از نفس خود صادقانه بپرسیم از چه چیزهایی خوشش می آید؟ بعد از او بپرسیم آیــا اگر بر دیگران تفوق پیدا کند و یا دیگران به برتری او اعتراف کنند، لذت می برد؟ اگر پاســخ نفس مثبت بود، ما در درون خود تکبّری پنهان داریم که ممکن است کم یا زیاد باشد. 
اساســاً یکی از راه های مهم خوب شدن، نشست و برخاست با آدم های خوب است. برای پیدا کردن تکبّر پنهان هم باید با انسان های
متواضع نشست و برخاست کنیم تا در مقایسه با الگوی رفتاری و روحیات آنان، به تکبّر احتمالی درونمان پی ببریم. البته این مُجالست
در صورتی مفید است که به دنبال اصلاح باشیم، بعضی ها هم چون در پی اصلاح خود نیستند، از مُجالست با خوبان بهره ای نمی برند. اگرچه برخی با بی دقتی از مُجالست با خوبان سودی نمی برند، ولی ما باید در جریان مجالست با خوبان به رفتار آنان با دیگران دقت کنیم؛ مثال وقتی می بینیم که آن ها در مواجهه با دیگران عصبانی نمی شوند و این نتیجە آن است که برای خود عظمتی قائل نیستند، آن وقت است که علت عصبانیت های خود را می فهمیم که چیزی جز تکبّر پنهان نیست.
اگر یک انسان هوشــیار از رفتار یک فرد متکبّر لطمه بخورد، باعث عبرت او خواهد شــد. او به خود توجه خواهد کرد و سعی می کند همین ویژگی را در خود شناسایی کرده و از بین ببرد.

خرید کتاب رهایی از تکبر پنهان

نسخه چاپی کتاب رهایی از تکبر پنهان را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

خرید کتاب رهایی از تکبر پنهان

مشخصات کتاب رهایی از تکبر پنهان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: بیان معنوی
نویسنده: علیرضا پناهیان
تعداد صفحه: 219
موضوع: توسعه شخصی،  اسلام و معارف، اخلاق، عرفان، معنویت و حکمت و دین پژوهی
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
۲۰۳
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۵۰/۴‏‫‭‏‫‬‭/پ۹ر۹ ۱۳۹۱
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۶۳۲
کتابشناسی ملی :
۲۸۶۴۱۹۱
شابک :
978-600-91879-2-8
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه رهایی از تکبر پنهان