امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
70,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بررسی فقهی_حقوقی جرم براندازی

کتاب بررسی فقهی-حقوقی جرم براندازی اثر حسین آقابابایی یکی از کتاب‌های حوزه مبانی فقه و حقوق سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم تحقیقات دقیق و منسجم و نظریه‌پروری و نوآوری در زیرساخت‌های اندیشه‌ی دینی و نظامات اجتماعی مبنی بر آن احساس می‌شد و از طرفی آسیب‌شناسی در حوزه‌ فرهنگ ملّی و باورهای رایج دینی، به منظور زدودن پیرایه‌های موهوم از ساحت مقدس دین و تبیین و عرضه‌ صحیح اندیشه‌های دینی و همچنین صیانت از هویت فرهنگی و سلامت فکری اقشار تحصیل‌کرده و نسل جوان کشور نیز یکی دیگر از ضرورت‌ها بود.

گزیده کتاب بررسی فقهی_حقوقی جرم براندازی

از زمانی که بشر به فایده‌های زندگی جمعی آگاهی یافت، حاضر شد از قسمتی از خواسته‌ها و تمایلات شخصی خود به منظور نیل به هدف‌های بالاتر چشم بپوشد. تشکیل حکومت و دولت نتیجه تمایل بشر به زندگی جمعی و قاعده‌مند شدن آزادی‌ها و تمایلات و واگذاری زمام اداره جامعه به شخص یا اشخاص خاصی به عنوان حاکم و فرمانروا بوده است.

اطاعت از حاکم یا فرمانروا در جهت استقرار حکومت و نظم و امنیت به عنوان ارزش و هنجاری مهم شناخته شد و مخالفت با حکومت و نظم مستقر، فاصله گرفتن از ارزش و هنجار و در نتیجه جرم تلقی گردید در میان خداپرستان دغدغه مهم این بود که چگونه می‌توان میان فرمان‌های الهی و دستورات افرادی که خود را نماینده و کارگزار خداوند در زمین می‌نامیدند جمع کرد؟ کسانی که اطاعت و فرمان برداری از خود را اطاعت و عبادت خدا و سرپیچی از آن را جنگ با خدا می‌نامیدند.

کتابشناسی ملی :
۲‎۳‎۴‎۲‎۸‎۴‎۳
شابک :
964-8352-68-2
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
467
کنگره :
K۵۲۵۷‏‫‭‬‭‬‭‬‭/آ۷ب۴
دیویی :
‫‭‬‭‭۳۴۵/۰۲۳۲

کتاب های مشابه بررسی فقهی_حقوقی جرم براندازی