نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مه‌ شکن

کتاب مه‌شکن نوشته محمد قنبری است و در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است، این کتاب شامل داستان‌های کوتاه واقعی از فضای مجازی برای خانواده‌ها است.

مه‌شکن، روایت اتفاقات آموزنده‌ای است که بی‌شک در عصر ارتباطات برای ساکنان دنیای مجازی رخ می‌دهد. داستان‌های کوتاهی که ریشه در واقعیت دارند و میوه‌هایش، تجربه و انتخاب صحیح مسیر سالم و ایمن در دوراهی‌های سرنوشت‌ساز است. داستان‌های این کتاب بر اساس مهم‌ترین نیاز خانواده‌ها در دنیای مواجهه با رسانه‌ها انتخاب و به رشته تحریر در آمده است و بی‌شک، منجر به ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان عزیز خواهد شد.

گزیده کتاب مه‌ شکن

چند روز بود احساس می‌کردم بعضی از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنم، بدون اینکه بخوانمشان، انگاری خوانده شده‌اند، چون زیرشان علامت دو تیک آبی خورده بود. از یکی از اساتید فضای سایبری‌مان سؤال کردم و ایشان گفتند:
«برو تو تنظیمات تلگرامت ببین تنها استفاده‌کننده از تلگرامت خودتی؟»
گفتم: «استاد می‌شه دقیق‌تر راهنماییم کنید کجا باید برم استاد؟»
گفتند: «برو تو تنظیمات تلگرام، settings رو باز کن، Privacy and Security رو کلیک کن. تو قسمت Security گزینه Active Sessions رو بزن. در این قسمت دستگاه خودت فقط باید باشه، اگه اسم و مشخصات هر دستگاه دیگه ای رو دیدی، باید متوجه بشی که داره بدون اجازه، از تلگرامت استفاده می‌کنه.»
مسیری را که استاد گفته بود را رفتم و متوجه شدم غیر از اسم گوشی خودم، مشخصات یک لپ‌تاپ هم هست که از آنجا غیرِفعالش کردم و بعد از آن مشکل خوانده شدن پیام‌ها درست شد.

صفحات کتاب :
208
کنگره :
‭PIR۸۳۵۷‬
دیویی :
‭۸‮فا‬۳/۶۲‬
کتابشناسی ملی :
5985506
شابک :
‭978-622-6837-24-8‬‬
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مه شکن