کتاب درخت تنها

روایتی از 38 سال حضور حاج حسین برزگر در جبهه

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
34,500
خرید
115,000
15%
97,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درخت تنها

کتاب درخت تنها به قلم حامد جلالی به روایت 38 سال حضور حاج حسین برزگر در گروه تفحص شهدا می‌پردازد. این کتاب که با روایتی خاطره‌گونه از کودکی و نوجوانی حاج حسین برزگر آغاز می‌شود، در ادامه اطلاعات جالب و قابل‌توجهی از تفحص شهدا در خاک ایران و عراق به مخاطبان ارائه می‌دهد.

 حسین برزگر است از نوجوانی در بسیج مشغول بوده و بعد وارد جنگ می‌شود؛ اولین شب ورودش به جبهه او را به شوخی توی چادری می‌خوابانند که شهدا را گذاشته‌اند و او بدون اطلاع بین آنها تا صبح می‌خوابد. او به دلیل شیطنت‌هایی برگردانده شده، ولی باز هم به جبهه می‌رود و به دلیل این که از بچگی یک پای معلول دارد. او را به قسمت تعاون لشگر علی‌ابن‌ابیطالب می‌فرستند. تا مدت‌ها مسئول کارت و پلاک بوده و در قسمت کفن کردن و شناسایی شهدا فعالیت داشته. حسین بعد از جنگ هم در منطقه می‌ماند و مشغول تفحص می‌شود و تا حالا جزء یکی از موثرترین نیروهای ستاد مفقودین ایران است و در امر تفحص فعال است، کتاب شامل خاطرات و رویدادهای زندگی اوست.

گزیده کتاب درخت تنها

استخاره‌هایم با قرآن است؛ اما گاهی احتیاج به چیزهایی هم دارم که ذهن پریشانم را درگیر کند که از این پریشانی دربیاید. شاید بازی‌ای، چیزی یا یک سرگرمی‌ای بتواند از این وضع نجاتم دهد؛ اگر با همین دفتر یادداشت‌ها که از سال 75 تا سال 96 اکثر سفرهای عملیاتی تفحص را در آن ها ثبت کرده‌ام، بتوانم راهی برای سرگرمی پیدا کنم، بد نباشد. 
البته این کارها را که در واقعیت انجام نداده‌ام؛ اما بد نیست در روایت خاطراتم وانمود کنم به این استخاره نمادین، تا هم جذابیت روایتم بیشتر شود و هم به این وسیله شما هم با من سری به دفترهایم بزنید و از یادداشت‌هایم بشنوید. روشش هم این طور است: سه صفحه را شبیه فال گرفتن به نوبت باز می‌کنم و اگر از این سه صفحه، یکی شان یادداشتی بود که نشان می‌داد در آن روز پیکر شهید پیدا کرده‌ایم، استخاره‌ام خوب است و اگر شهید را شناسایی و اسمش را پیدا کرده‌ایم، خیلی خوب و اگر هر سه صفحه نشانی از یافتن پیکر شهید نبود، نتیجه استخاره بد بوده است و صفحاتی که اصلاً در مأموریت نبوده‌ام، هم که خیلی خیلی بد است. 

صفحات کتاب :
228
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۲۹
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲
کتابشناسی ملی :
9141553
شابک :
978-964-9738-45-1
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه درخت تنها