کتاب تبار انحراف 2

تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست و پنج ساله بعد از پیامبراکرم (ص)

امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
100,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
100,000
خرید
215,000
10%
193,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تبار انحراف 2

مجموعه «تبار انحراف» که زیر نظر حجت‌الاسلام مهدی طائب تدوین شده، توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

تبار انحراف پژوهشی در جریان‌شناسی انحرافات تاریخی قوم‌ یهود است. انحرافی که آسیب‌های جدی را به ادیان الهی و جامعه بشریت وارد کرده و هنوز هم انسان‌های زیادی در ابعاد مختلف در حال آسیب دیدن از قوم‌ یهود هستند. این‌کتاب‌ها با رویکرد تاریخ بصیرت‌افزا و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌شناسی تدوین شده است. مؤلف در این اثر تلاش کرده ریشه جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور را که صهیونیست‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن دست دارند را روشن سازد.

مجلدات اول تا ششم این‌ مجموعه به این‌ترتیب هستند:

جلد اول: تبارشناسی انحراف با محوریت یهودیان تا دوران قبل از خلفا.

جلد دوم: تبارشناسی نفوذ یهود در اسلام در دوران بیست‌وپنج ساله پس از پیامبر (ص).

جلدم سوم: تبارشناسی انحراف با محوریت یهود از ابتدای حکومت امیرالمؤمنین (ع) تا شهادت آن حضرت.

جلد چهارم: تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست ساله امامت امام حسن و امام حسین (ع).

جلد پنجم: با عنوان فرعی تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست‌وپنج ساله امامت امام سجاد (ع).

جلد ششم: تبارشناسی نفوذ یهود در اسلام در دوران امامت امام باقر (ع) و ابتدای امامت امام صادق (ع)

جلد دوم مجموعه تبار انحراف که تحت عنوان تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست و پنج ساله بعد از پیامبراکرم (ص) منتشر شده است، به دشمن‌شناسی تاریخی قوم یهود در دوران 25 ساله پس از پیامبر(ص) می‌پردازد.

گزیده کتاب تبار انحراف 2

یهود برای اینکه هم پیامبر اکرم (ص) و هم امیرمومنان (ع) را بدنام کند، ماجرای کشتار بنی‌قریظه به فرمان پیامبر و انجام آن توسط حضرت علی را مطرح کرده است. یهودیان مسلمان‌نما که از نفوذ بر پیامبر (ص) و منحرف ساختن او ناامید شدند، شخصیت جانشین حقیقی‌اش را نشانه گرفتند تا او را از صحنه سیاست دور نگه دارند. عده‌ای از آنان پس از وفات پیامبر ابراز خوشحالی کردند و گفتند: «وصی او کیست تا ما از او سوال کنیم و مسائلی را به او القا کنیم و ببینیم آیا از عهده آن برمی آید یا خیر؟» یکی از صحابه از پاسخ سوالات آنان عاجز ماند‌؛ ولی امام علی (ع) به سوالات آنان پاسخ داد. بنابراین طبق تشخیص اولیه، برنامه‌شان این بود که ضمن سوءاستفاده از این صحابی، شخصیت امام علی (ع) را تخریب کنند. امام علی (ع) در تمام جنگ‌های علیه یهود موثرترین فرد برای پیروزی بود و شکست نهایی یهود در خیبر از جانب او رقم خورد. برای اینکه امام علی (ع) همسان یهودیان قرار گیرد، روایاتی را درمورد آن حضرت جعل می‌کردند. ابن‌سعد با سند خود از جابربن‌عبدالله انصاری روایت می‌کند که گفت کعب‌الاحبار در میان جمعی از صحابه برخاست و گفت: «آخرین چیزی که رسول خدا به آن تکلم فرمود چه بود؟» یکی گفت: «از علی (ع) بپرس.» پس از او سوال کرد و علی گفت: «او را به سینه ام تکیه داده بودم و سرش را به شانه ام نهاده بودم که فرمود نماز نماز.» کعب گفت: «آفرین، عهد و وصیت پیامبران این چنین است و به آن مامور شده‌اند و بر آن مبعوث می‌گردند.» هدف از نقل این روایت تغییر ذهنیت عمومی درمورد جانشینی پیامبر و برتری کعب در برابر امام علی (ع) است؛ چون کعب به امام علی به سبب پاسخ درست آفرین می‌گوید، پس چنین برداشت می‌شود که بینشان نسبت استاد و شاگردی مطرح است.

صفحات کتاب :
344
کنگره :
24/46 BP
دیویی :
297/93
کتابشناسی ملی :
7672618
شابک :
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۰۶۷۸
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تبار انحراف 2