کتاب سید عزیز

زندگی نامه خودگفته حجة الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرا...

امتیاز
5 / 3.5
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
55,000
15%
46,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سید عزیز، زندگی نامه خودگفته حجة الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرا... با ترجمه علی رضا موحدی است که در انتشارات یا زهرا (س) منتشر شده است.

معرفی کتاب سید عزیز 

کتاب سید عزیز ماحصل و ثمره ی گپ و گفت های «مصاحبه» «حمید داودآبادی» با سیدحسن نصرالله «دبیرکل حزب الله لبنان در سال 1377» می باشد که از گوشه کناره های زندگانی خویش بیان می کند. اکثر یادبودها و نوشته های این اثر، برای نخستن بار است که منتشر شده و در آخر اثر نیز به تصاویری از این سید بزرگوار که از دوران خردسالی تا لحظه ی شهادت ایشان می باشد، اختصاص داده شده است.  

خلاصه کتاب سید عزیز 

کتاب سید عزیز شامل «پنجاه و شش خاطره» از سیدحسن نصرالله می باشد که در آخر به نگارش «پی نوشت هایی» می پردازد که شامل «چهل و چهار شماره در بیست و شش صفحه» به اتمام رسیده که در «بیان زندگینامه إجمالی، شخصیت های متن خاطرات و بیان رویدادهای تاریخی لبنان و حوادث مرتبط با آن است.» 
بعد از «پی نوشت ها» نویسنده اثر حاضر، نگه ویژه ای به یکی از یادبودها داشته و آن شخص «شهید والامقام سید هادی نصرالله فرزند دبیر کل حزب الله لبنان» می باشد که از 3 یادبود مختصر خویش با آن «شهید والا مقام» را بیان نموده است.
مضمون و مفهوم کتاب پیش رو به سه بخش نظیر؛ «زندگی نامه شخصی سید عزیز، تاریخچه لبنان و حزب الله، گزارشی از عملیات استشهادی» تقسیم شده است.

برشی از متن کتاب

سیدحسن نصرالله در بخشی از خاطراتش به چگونگی مواجهه با اشغال‌ گری صهیونیست‌ ها و موفقیت عملیات‌ های استشهای اشاره می ‌کند و می ‌گوید: «از زمان اشغال لبنان توسط صهیونیست‌ ها در سال ۱۹۸۲ (که هم ‌زمان شد با تشکیل حزب‌الله) تا سال ۲۰۰۰، رزمندگان مقاومت اسالیب مختلفی را برای ایستادگی در مقابل اشغال ‌گران برگزیدند که یکی از مؤثرترین آن‌ ها عملیات ‌های استشهادی بود که در نهایت هم موجب فرار بدون قید و شرط صهیونیست‌ ها از لبنان در سال ۲۰۰۰ شد. گر چه تمامی عملیات‌ های مقاومت، قهرمانانه و جالب بود ولی در برخی از آن‌ ها مسائلی رخ می ‌داد که بسیار جالب ‌تر می ‌شد. در این بین می‌ توان به عملیات موسوم به عملیات «الشهید الحی» یا «شهید زنده» اشاره کرد. سیدحسین نصرالله ماجرای این عملیات را در خاطره‌ ای این کتاب روایت کرده و گفته: «عملیات شهید الحی یا شهید زنده، نوعی عملیات استشهادی بود.

او هم مثل دیگر شهادت ‌طلبان، مقابل دوربین وصیت ‌نامه خود را خواند. آمد و با من خداحافظی کرد و خیلی با هم صحبت کردیم. از این برادر خواسته شد که در منطقه ‌ای خیلی عمقی در مرز لبنان و فلسطین در داخل منطقه اشغالی، تعدادی بمب بزرگ بر سر راه کاروان صهیونیست ‌ها کار بگذارد، سپس در نزدیک همان منطقه منتظر بنشیند و اقدام به انفجار بمب ‌ها با بی ‌سیم کند. بعد از اینکه بمب‌ ها را منفجر کرد، در حالی که خیلی خوب به سلاح، بمب و مواد منفجره مسلح بوده به تنهایی به کاروان حمله ببرد و با هر کس که زنده مانده است، بجنگد و همه ی آن‌ ها را بکشد. وقتی کاروان آمد، او بمب‌ ها را منفجر کرد و تعدادی از صهیونیست ‌ها را کشت. سپس بر سرشان فرود آمد تا با آن‌ ها درگیر شود. به همه ی ماشین ‌ها شلیک می ‌کرد اما صهیونیست‌ ها به کوه‌ ها گریخته بودند و او تنها مانده بود و کسی را پیدا نکرده بود تا خودش را بین آن‌ ها منفجر کند یا به آن‌ ها تیراندازی کند! او سالم برگشت. به او گفتم: چرا زنده برگشتی؟ گفت: کسی را پیدا نکردم که مرا بکشد، خب برگشتم به مواضع خودمان.»

خرید کتاب سید عزیز 

نسخه چاپی کتاب سید عزیز را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب سید عزیز 

مشخصات کتاب سید عزیز در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: یازهرا (س)
نویسنده:  سیدحسن نصرا...
مترجم:   علی رضاموحدی
تعداد صفحه: 119
موضوع: زندگینامه سید حسن نصرالله
قالب: چاپی 

 

صفحات کتاب :
119
دیویی :
956/92044092
شابک :
9786006274782

کتاب های مشابه سید عزیز