نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نردبان اسلام

کتاب «نردبان آسمان»، کاری از محمدحسن وکیلی است که در مؤسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

مجموعه «برترین آرزو»، سلسله کتاب‌هایی با رویکرد دینی، معرفتی است که با هدف تأمین نیازهای فکری نسل جوان و پاسخگویی به آن‌ها تألیف شده است. مهم‌ترین بخش این مجموعه، دوره هفت‌جلدی «معارف کاربردی» است که اصول مسائل اعتقادی را در برگرفته است. در کنار آن، کتاب‌های مکملی در موضوعات گوناگون، در نظر گرفته شده که به پرسش‌های نسل جوان پاسخ می‌دهند و برخی از گره‌های ذهنی نوجوانان و جوانان را می‌گشایند.  کتاب «نردبان آسمان»،  از مجموعه «برترین آرزو» است، این کتاب در 9 جستار با زبانی ساده، به پاسخگویی سؤالات و شبهات درباره مرگ، نسبت دنیا و آخرت، چیستی گناه و توبه، سکولاریسم، پلورالیسم، فمنیسم، برده‌داری، قصاص و حدود و ارتداد پرداخته است. بخشی از این مباحث با بیانی مشابه، بیش‌تر در مجموعه «معارف کاربردی» آمده است که به تناسب، در اینجا نیز به آن‌ها اشاره می‌شود و بقیه مطالب، جدید است. کتاب «نردبان آسمان» را به دلیل روانی و سادگی، به راحتی می‌توان خواند و پیگیری کرد. مطالعه این کتاب به کسانی که به دنبال اطلاعات دقیق و استوار در این زمینه‌ها هستند، پیشنهاد می‌شود. پایه محتوای کتاب «نردبان آسمان»، آثار مرحوم علامه طباطبائی است و در کنار آن از آثار شاگردان این عالم جلیل‌قدر به شایستگی استفاده شده است.

گزیده کتاب نردبان اسلام

برای سفر به آسمان ملکوت اول باید هر چه دلبستگی و تعلق مار ا به دنیا زیاد می‌کند، رها کنیم تا سبک‌بار شویم و از دنیا فقط به مقداری استفاده کنیم که برای حرکت به سوی خداوند بکار می‌آید. سپس باید آینه قلب و دل را به سوی خداوند برگردانیم و با او انس بگیریم تا نور عشق خداوند و محبت به خوبی‌ها در دلمان طلوع کند و ما را به سوی بالا بکشد.

صفحات کتاب :
121
شابک :
9786227281170
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه نردبان آسمان