کتاب یک روایت معتبر درباره ی فداییان اسلام (چاپی و pdf)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
50,000
10%
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یک روایت معتبر درباره فدائیان اسلام

کتاب «یک روایت معتبر درباره فداییان اسلام» نوشته شهرام بزرگی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب به صورت مختصر با محتوایی برگرفته از اسناد موثق برای شناخت با زمینه‌ها انگیزه‌ها، عوامل و چگونگی پیدایش و کارنامه سیاسی‌مذهبی جمعیت فداییان اسلام همراه تصاویر کمتر دیده شده از جلسات، اشخاص، اماکن و وقایع تاریخ معاصر چاپ و منتشر شده است. جمعیت فداییان اسلام یکی از جمعیت‌های سیاسی‌مذهبی مؤثر در تحولات معاصر ایران که در دهه ۱۳۲۰ خورشیدی، به رهبری سیدمجتبی نواب‌صفوی است که فعالیت‌ها و مبارزات سیاسی آن‌ها در تحولات معاصر ایران و جریانات سیاسی و مبارزات ضد حکومتی و پیروزی انقلاب اسلامی اثرگذار بوده است. انقلاب مشروطه، روی کارآمدن و سقوط پهلوی و مسأله ملی شدن صنعت نفت، بسترهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی (قبل و بعد از شهریور ۱۳۲۰) مؤثر در شکل‌گیری و رشد جمعیت فداییان اسلام، آشنایی با سید مجتبی میرلوحی (نواب صفوی)، اهداف پیدایش جمعیت فداییان اسلام، اعلام موجودیت جمعیت فداییان اسلام و مبارزات، فعالیت‌ها و عاقبت احمد کسروی و هم‌فکرانش و سرانجام جمعیت فداییان اسلام از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

گزیده کتاب یک روایت معتبر درباره فدائیان اسلام

جمعیت فداییان اسلام ب رهبری سیدمجتبی میرلوحی (نواب صفوی)، پا به عرصه مبارزات سیاسی مذهبی کشور گذاشت. هدف اولیه این جمعیت، دفاع از اسلام در مقابل جریان‌های انحرافی غیردینی، مخصوصاً مبارزه با تفکرات احمد کسروی بود. در این دوره، اگرچه فعالیت سیاسی احزاب چپ، همچون حزب توده به اوج خود نزدیک می‌شد، اما جمعیت فدائیان اسلام، برای جامعه آن‌ روز، خطر «کسروی‌گری» را بزرگ‌ترین خطر ضددینی می‌دانست و اولین مبارزه سیاسی‌مذهبی خود را به مقابله با ماجرای کسروی اختصاص داد. فداییان اسلام به هیچ جنبش سیاسی‌مذهبی در جهان اسلام وابسته نبود و فعالیت‌هایش تنها با محوریت شخص نواب صفوی و بر مبنای فتواهای علمای دین و مراجع ایران و نجف در اعلام ارتداد کسروی و هم‌فکرانش و به دنبال اوضاع آشفته سیاسی‌اجتماعی کشور گرفته بود.
صفحات کتاب :
72
کنگره :
‏‫‭DSR۱۵۳۲‏‫‬‮‭‏‫‭/ب۴ی۸ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۲۴۰۴۵
کتابشناسی ملی :
5510366
شابک :
9789640231210
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه یک روایت معتبر درباره ی فداییان اسلام