امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مادرانه

کتاب «مادرانه» نوشته محمدجواد نظافت یزدی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده و تأملی در مقام مادری و فرزندآوری است.

مادری کردن و مادر شدن یکی از بهترین تجربه‌هایی است که هر زنی در زندگی خود می‌تواند تجربه کند و از سوی دیگر، مادر شدن، در تمام فرهنگ‌ها مقامی بالا و جایگاهی عظیم دارد.این مقام بالا نه تنها به دلیل زحماتی است که یک مادر برای فرزندش می‌کشد، بلکه به دلیل تربیتی است که بر فرزند خود انجام می‌دهد و با تحویل دادن یک فرزند سالم به اجتماع، نتیجه زحماتش را نیز می‌بیند. کتاب «مادرانه»، مجموعه گفتارهایی از حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت یزدی را شامل می‌شود که با بهره‌گیری از تعالیم و معارف قرآن به مقام و جایگاه مادری پرداخته شده است. ضرورت و اهمیت فرزندآوری با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب و برنامه حساب شده دشمن درباره موانع فرزندآوری، نگرش‌های غلط و رفتارهای نادرست که ممکن است مانع فرزندآوری در میان خانوادها شود، از جمله مطالبی هستند که در مباحث این‌ کتاب قرار دارند. در پایان نیز مجموعه‌هایی از تصاویر درباره رسالت مادری، فرزندآوری و تربیت فرزند ضمیمه شده است. این تصاویر حاصل کار برخی مؤسسات و نهادهای دغدغه‌مند در زمینه فرزندآوری مانند نهضت مردمی پوستر انقلاب، پویش ایران جوان، سایت رهبر انقلاب (بخش ریحانه)، مجموعه خیمه (بانوان هنرمند انقلابی) و خانه طراحان انقلاب اسلامی هستند.

گزیده کتاب مادرانه

«مادر واژه‌ای است که در تمام فرهنگ‌ها و ادیان مورد تقدیس و ستایش بوده است. این ستایش بیانگر جایگاه بلند و اهمیت والای این نقش در هستی است. این جایگاه والا تنها نصیب بانوانی می‌شود که با فرزندآوری و تربیت نسل آینده به مقام پرشکوه مادری نائل شوند و شیرینی و زحمت توأمان آن را پذیرا باشند...بدون شک بی‌توجهی به جایگاه مادری و ارزش فرزندآوری یکی از عوامل مهم در بی‌میلی جامعه به فرزندآوری است که با ارتقاء نگرش بانوان و آحاد مردم به این موضوع، مادران والامقام می‌توانند به مواهب بی‌شمار آن دست یافته و جامعه را از ثمرات مبارک آن بهره‌مند سازند.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
245
کنگره :
‏‫‬‭‭BP۲۵۳/۶‬‬
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۶۴۶‬‬
کتابشناسی ملی :
9439251
شابک :
9789640237168

کتاب های مشابه مادرانه