خرید کتاب لابه لای درختان بلوط

شهید داریوش رضایی نژاد، دانشمند هسته ای به روایت دکتر شهره پیرانی (همسر شهید)

امتیاز
5 / 5.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب لابه لای درختان روایتی از زندگی دانشمند هسته‌ای داریوش رضایی نژاد از زبان همسرش شهره پیرانی است که به فراز و فرود زندگی این دانشمند تا لحظه ترور و شهادتش می‌پردازد. لابه لای درختان بلوط اثر مهدیه عین اللهی و ناشر آن روایت فتح است.

معرفی کتاب لابه لای درختان بلوط

کتاب لا به لای درختان بلوط روایتی از زندگی دانشمند هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد از زبان همسرش شهره پیرانی است که به فراز و فرود زندگی این دانشمند تا لحظه ترور و شهادتش می‌پردازد.
کتاب لابه‌لای درختان بلوط زندگی‌نامه داستانی است که دشمنی آشکار اسرائیل با تمام آزادی‌خواهان دنیا را در قاب چشمان کودکانه علی و آرمیتا، در بازی‌هایشان به تصویر می‌کشد. دنیا دنیا آدم و جنگ‌افزار ردیف می‌کند تا تو را جلوی چشم فرزندانت از آن‌ها بگیرد.

خلاصه کتاب لابه لای درختان بلوط

سرآغاز کتاب با ورود خانم پیرانی، همسر شهید رضایی‌نژاد به کشور لبنان و گره خوردن دو زندگی شهره و داریوش و وسام و سلما شروع می‌شود. در طول کتاب، نویسنده با رفت‌و‌آمدهای هنرمندانه‌اش از آشنایی اولیه شهره و داریوش، از تولد آرمیتا و زندگی سه‌نفرشان، از زاگرس سراسر درخت بلوط و آبدانان همیشه زیبا می‌گوید، از لبنان و سبزی درختان و چشمان کودکانش، از آنچه شهره پیرانی را همدرد همسران شهدای لبنان می‌کند. این همزادپنداری صمیمیتی دارد که مخاطب را تا انتهای کتاب، بی‌وقفه به دنبال خود می‌کشد.
آبدانان پر از درختان بلوط است و ما در داستان متن عاشقانه‌ای از همسران شهره پیرانی و شهید داریوش رضایی نژاد می‌یابیم که به عکس یادگاری تبدیل شده است و این انگیزه‌ای برای نام کتاب می‌شود. ما در این کتاب شهیدی را می‌بینیم امروزی که به جوانان کنونی کشور شباهت دارد و در فضای علم و اندیشه برای ارتقای میهن خود تلاش می‌کند و وطن دوستی را به مخاطب می‌آموزد.

نویسنده لا به لای درختان بلوط می‌گوید: داستان از اسفند ۹۴ آغاز می‌شود آن هنگام که شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای به لبنان سفر می‌کند تا با همسران شهدای لبنانی دیدار کند. 
نویسنده کتاب می گوید: این کتاب داستانی واقعی است از زندگی همسر شهید داریوش رضایی نژاد که در آن به علت ملاحظات و شرایط ویژه به جز نام خانم شهره پیرانی سایر اسامی خیالی است.
وی گفت: اطلاعات رمان لابه لای بلوط را بنیاد فرهنگی روایت فتح در اختیارمن گذاشت و از آن جا که در فیلم سینمایی هناس نیز از نویسندگان بودم خانم شهره پیرانی افتخار نوشتن این رمان را به من داد.
 لابه لای درختان بلوط از اقلیم آبدانان که به گفته راوی شهره پیرانی شباهت زیادی به بلندی‌های لبنان دارد و البته نه به اندازه آن جا سرسبز است روایت می‌کند.

برشی از متن کتاب لابه لای درختان بلوط

وقتی بابا تو ماشین افتاده بود، فکر می‌کردم مثل کارتون تام و جری که هر بلایی سرشون میاد باز هم تهش حالشون خوب میشه و بدو بدو می‌کنند، میمونه. همش منتظر بودم بابا بلند بشه ...

خرید کتاب لابه لای درختان بلوط

خرید کتاب لابه لای درختان بلوط با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب لابه لای درختان بلوط

مشخصات لابه لای درختان بلوط در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: مهدیه عین الهی
تعداد صفحه: 200
موضوع: زندگینامه شهید داریوش رضایی نژاد، دانشمند هسته ای
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

دیویی :
955/86003306516
کتابشناسی ملی :
8862948
شابک :
9786003306516
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
200
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭DSR1668‭‬

کتاب های مشابه لا به لای درختان بلوط