امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
20,100
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
67,000
10%
60,300

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مرضیه

کتاب مرضیه توسط لطیفه نجاتی نوشته شده و در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است، این کتاب روایتی از زندگی بی‌بی مرضیه میررضایی، مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور، است که در پنج فصل به زندگی این مادر شهید می‌پردازد. کتاب از کودکی وی آغاز می‌شود و در ادامه، به مسائل خانوادگی، فعالیت‌های اجتماعی و انقلابی ایشان می‌پردازد. مخاطب در کتاب مرضیه با خاطرات متنوعی مواجه می‌شود که خواندن هر کدام از آنها شیرینی خاصی دارد. خاطراتی جذاب که نشان می‌دهد چه زنی می‌تواند این‌چنین مرد قهرمانی تربیت کند. دختری که پدرش پیش از انقلاب اجازه نمی‌داده او کار کند، اما بعد از انقلاب کار کردن دخترش را تکلیف می‌داند.

گزیده کتاب مرضیه

نظر آقاجانم دربارۀ کارکردن من تغییر کرده بود؛ اما حرف‌هایی که روز اول در گوش دامادش خواند و تلنگرهایی که به او زد، آن‌قدر کاری افتاده بود که هنوز اثرش در حرف‌های حسن‌آقا دیده می‌شد. تا صحبت از کار به میان می‌آمد، میخش را همان اول می‌کوبید و می‌گفت: «دوست ندارم خانمم با دو تا بچۀ کوچیک بره کار کنه. هرچی خودم نون دربیارم با هم می‌خوریم. چه نیازی به درآمد اون داریم؟»

آقاجان به هر بهانه‌ای حرف اشتغال من را پیش می‌کشید و تکرار می‌کرد: «من قبل از انقلاب مخالف سرِکاررفتن مرضیه بودم؛ اما الان احساس می‌کنم تکلیفه.» ولی جواب حسن‌آقا همان بود؛ دلش به اشتغال من رضایت نمی‌داد.

کتابشناسی ملی :
7558260
شابک :
9786227629040
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
262
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‮‭DSR۱۶۷۰
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲

کتاب های مشابه مرضیه