کتاب حقایق سرطان pdf

بیوگرافی کاملی از بیماری سرطان از گذشته تا امروز براساس خلاصه ای از کتاب سرطان، امپراطور بیماری ها

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
59,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حقایق سرطان

کتاب حقایق سرطان نوشته زهرا شریف‌زاده و در انتشارات مانیان به چاپ رسیده است. کتاب حقایق سرطان تاریخ سرطان را از ۴۶۰۰ صد سال قبل در مصر شروع می‌کند پزشکان آن دوره به‌ویژه پزشکان یونانی که به مباحث مکانیک سیالات تسلط داشته‌اند سرطان را ناشی از عدم تعادل بدن می‌دانستند بر اساس گفته‌های این کتاب سرطان تا ۲۰۰۰ سال حضوری خاموش در تاریخ داشته تا اینکه مورخ یونانی هرودوت از آتوسا ملکه ایران دختر کوروش کبیر و همسرش داریوش نام می‌برد که در سینه خود یک توده دردناک را حس می‌کند این توده توسط خدمتکار یونانی جراحی شده و بیرون آورده می‌شود عملی که ظاهراً به طور موقت موفقیت آمیز بوده است.

در این کتاب تاریخچه روش‌های موجود در مواجهه با سرطان به خوبی شرح داده می‌شود روش‌هایی که شامل جراحی و مشکلاتی مانند بیهوشی عفونت شیمی درمانی پرتو درمانی و درمان‌های هدفمند می‌شود همچنین پدیده‌های سرطان‌زا، معاینه، درمان، پیشگیری و بسیاری از مباحث مرتبط با سرطان و تاریخ آن به زبان ساده و در عین حال دقیق و مستند شرح داده می‌شود.

گزیده کتاب حقایق سرطان

درکی که دهه به دهه، اغلب از ریشه شکل گرفته بود سرطان، بیماری که امروز می‌شناسیم، در اثر تقسیم کنترل نشده یک سلول اولیه بوجود می‌آید. تقسیم سلول به واسطه جهش‌های ایجاد شده (تغییرات ساختار DNA که به‌ویژه بر روی ژن‌هایی اثر می‌گذارند که موجب تقسیم و رشد نامحدود سلول می‌شوند)، مسیرهای ژنتیکی دقیقی تقسیم رشد و مرگ سلول را کنترل می‌کنند.

در یک سلول سرطانی، این مسیرها مختل شده، سلول از کنترل خارج گشته و در نتیجه رشدش متوقف نمی‌شود. این مکانیسم به ظاهر ساده، یعنی رشد و تقسیم سلولی بدون کنترل که می‌تواند مهم‌ترین علت این بیماری عجیب و غریب و چند بعدی باشد، دلیل بر توانایی نامحدود رشد سلولی است.

کتابشناسی ملی :
۸۵۲۰۳۵۹
شابک :
978-622-7926-29-3
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
211
کنگره :
RC۲۶۱‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۱۶/۹۹۴

کتاب های مشابه حقایق سرطان