کتاب عاشقانه ها (دفتر دوم)

عاشقانه هایی از شهدای مدافع حرم

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
13,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عاشقانه‌ها (دفتر دوم)

کتاب عاشقانه‌ها (دفتر دوم) ماحصل خوانش هزاران وصیت‌نامه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که به همت پژمان عرب گردآوری شده است.

کتاب عاشقانه‌ها (دفتر دوم)، برش‌هایی از وصیت‌نامه‌های تعدادی از شهدای مدافع حرم خطاب به همسران و فرزندانشان است. این وصیت‌نامه‌‌ها عموماً در فضای مجازی در دسترس قرار دارند، اما تا به حال در قالب کتابی مستقل و به صورت موضوعی به این وصایا که علاوه بر نمایاندن ابعاد عاطفی و روابط خانوادگی شهدای مدافع حرم می‌تواند شروع فصلی نو برای توجه به موضوعات و سوژه‌های زمین ‌مانده انقلاب باشد، پرداخته نشده است.

گزیده کتاب عاشقانه‌ها (دفتر دوم)

شهید علی سلطان‌مرادی  - استان آذربایجان شرقی، هشترود
السلام علیک یا صاحب‌الزمان (عج)
عشق را با هردلی نسبت به قدر جوهر است
قطرهٔ گلْ شبنم و دُر قعر دریا گوهر است
خدایا، در دوران حیاتم هرگاه محبت کسی را به دل خریدم، ناگاه دلم را از ناحیهٔ وی شکستی و او را درنظرم خراب کردی و به هر که عشق ورزیدم، قرار از من گرفتی و پریشانم کردی.

خدایا! خود می‌دانم که این حکمت جز برای آن نبوده که دل از همه ببرم و روی به سرچشمهٔ محبت‌ها نمایم.
خدایا، اکنون یاری یافته‌ام که احساس می‌کنم هرچه‌قدر محبتم نسبت به او زیاد می‌شود، چندین برابر نسبت به تو مهر و محبت بیش‌تری در من به وجود می‌آید و عشق به او را در جهت عشق به ذات تو می‌یابم.

بارخدایا، از تو می‌خواهم که روزبه‌روز بر این مهر و محبت بیفزایی و آن را به کمال برسانی و درجهت رسیدن به ذات خودت هدایت کنی.
همسر عزیزم، صمیمانه‌ترین سلام‌ها و درودها نثار روح پاک و ملکوتی تو باد، که طعم عشق و محبت را به من چشاندی و در راه رسیدن به عشق واقعی و حقیقی دست مرا گرفته و به پیش می‌بری. امیدوارم که همیشه درکنار هم باشیم و امام زمانی باشیم و شهادت نصیبمان شود.
امیدوارم که در هرلحظه از عمر پربرکت خود، بهترین زنان دو عالم را که همان فاطمه زهرا (س) است، الگو و سرمشق خویش قرار دهی و از زندگی این بانوی بزرگ هر لحظه درس و سرمشق گیری، به امید آن که از پویندگان واقعی راهِ والاترین زوج عالم یعنی علی (ع) و فاطمه (س) باشیم.

با تو ای سراپا همه خوبی، پیمان می‌بندم که هیچ‌چیز نتواند ما را از هم جدا کند، مگر شهادت و لقای خداوند متعال و اگر هم چنین شود، حتی در بهشت برین نیز تو را فراموش نخواهم کرد.

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۵۲/۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۹۹۶
کتابشناسی ملی :
6784660
شابک :
9786226689441
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه عاشقانه ها (دفتر دوم)