کتاب خطبه غدیر pdf رایگان

متن و ترجمه خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

خطبه غدیر توسط پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر ایراد و در آن به فرمان خداوند امام علی علیه السلام به عنوان جانشین پیامبر معرفی شد. این خطبه در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ قمری، هنگام بازگشت از حجة الوداع در غدیر خم بعد از نزول آیه تبلیغ ایراد شد. بسیاری از عالمان شیعه و سنی این خطبه را نقل کرده‌اند.

معرفی کتاب خطبه غدیر

کتاب خطبه غدیر شامل متن و ترجمه پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم می باشد. درخشنده ترین خورشید این آسمان، غدیر است. آخرین ماه های عمر شریف خاتم انبیاء (ص) جمعیّتی انبوه از مسلمانان، در شرایطی ویژه و ممتاز، اجتماعی بزرگ، نزول آیاتی سترگ، خطابه ای والا، پیمانی عمومی از زبان ها، بیعتی از یکان یکان مردان و زنان، این ها و چندی دیگر از این دست، از غدیر حماسه ای درخشنده و ماندگار آفریده است.

گزیده کتاب خطبه غدیر

این اهمیت در جای جای رسالت پیامبر گرامی اسلام- که درود بی پایان خدا بر ایشان و خاندان پاکشان باد- به روشنی دیده می شود. گویی رسالت آن پیام آور رحمت با ابلاغ امامت گره خورده است. امیرالمومنین علی (ع) شاهد نزول وحی است. در آغازین روز اعلام رسمی رسالت به جانشینی پیامبر اکرم(ص) معرفی می شود.

خطبه غدیر pdf

در فراکتاب نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از خطبه غدیر با ترجمه pdf رایگان عرضه شده است. پی دی اف خطبه غدیر به صورت جداگانه در فراکتاب وجود ندارد.

دانلود خطبه غدیر

دانلود کتاب خطبه غدیر رایگان منتشر شده توسط انتشارات زائر رضوی (وابسته به واحد فرهنگی آستان قدس رضوی) در قالب متن خطبه غدیر pdf و در نرم افزار فراکتاب امکان پذیر شده است.

خطبه غدیر

مشخصات کتاب خطبه غدیر در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: زائر رضوی
نویسنده: پیامبر اسلام (ص)
تعداد صفحه: 198
موضوع: متن و ترجمه خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم
قالب: pdf اختصاصی رایگان

 

صفحات کتاب :
198
کنگره :
‏‫‬‮‭BP223/54‏
دیویی :
‏‫‬‮‭297/452
کتابشناسی ملی :
6162779
شابک :
‫‭978-600-97868-2-4‬‭‮‬‬‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه خطبه غدیر