امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منسوجات استتار مرئی و فروسرخ

بی‌تردید اساسی‌ترین اقدامات پدافند غیرعامل، جلوگیری از کشف و شناسایی نیروهای عملیاتی توسط سیستم‌های شناسایی دشمن است که موجب ارتقا قابلیت بقا و افزایش توان رزم می‌گردد. نیروهای نظامی از تورهای استتار متداول، شرایط طبیعی زمین و نیز شاخ و برگ درختان برای استتار خود و تجهیزات بهره می‌گیرند.

اما با توسعه فناوری‌های نوین سنجش از راه دور، استتار یک هدف در محدوده‌های مختلف طیف الکترومغناطیس از جمله مرئی و فروسرخ امری ضروری شده است تا بتوان سوژه‌های نظامی را از دید دشمن مخفی کرد.این مسئله  نیازمند شناخت کامل انواع روش‌های استتار و میزان عملکرد آن‌ها در ایجاد اخلال آشکارسازی توسط حسگرهای سنجش از راه دور است. یکی از کارآمدترین روش‌های استتار نیروهای عملیاتی و تجهیزات نظامی، استفاده از منسوجات استتار در طیف‌های مرئی و فرو سرخ است.

کتاب منسوجات استتار مرئی و فروسرخ اثر دکتر صفا خزائی و دکتر محمد داودآبادی فراهانی به ارائه جدیدترین و کارآمدترین مطالب در زمینه منسوجات استتار در طیف‌های مرئی و فروسرخ می‌پردازد.

گزیده کتاب منسوجات استتار مرئی و فروسرخ

تاریخچه منسوجات نظامی

در سرتاسر جهان، منسوجات فنی(تاروپودی، حلقوی، بی‌بافت، پوشش‌داده‌شده، چندلایه یا با سایر اشکال ترکیبی) برای نیروهای دفاعی که در خشکی، دریا و هوا خدمت می‌کنند، حیاتی هستند؛ مخصوصا برای نیروهای زمینی، که باید بتوانند در محیط‌های متخاصم حرکت کنند، زندگی کنند، زنده بمانند و بجنگند.

با توجه به اینکه نیروهای زمینی باید تمام وسایل موردنیاز را بپوشند یا حمل کنند، بنابراین به سبک‌ترین، قابل حمل‌ترین، انعطاف‌پذیرترین و کاربردی‌ترین لباس‌ها و تجهیزات شخصی نیاز دارند. نیاز اساسی به محافظت از نیروهای عملیاتی در برابر خطرات محیطی و جنگ، کشورهای پیشرو جهان را وادار کرده است که منابع قابل توجهی را برای ایجاد و تهیه منسوجات فنی پیشرفته برای کاربردهای نظامی اختصاص دهند.

دیویی :
355/41
کتابشناسی ملی :
9724550
شابک :
9786222862701
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
247
کنگره :
UG449

کتاب های مشابه منسوجات استتار مرئی و فروسرخ