نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جستارهایی در اقتصاد انیمیشن  

کتاب جستارهایی در اقتصاد انیمیشن یکی از نخستین تلاش‌ها در فراهم آوردن فهمی عمیق‌تر از وضعیت اقتصاد تولید انیمیشن حرفه‌ای و تجاری در جهان و پاسخی دیرهنگام به نیازی است که در جامعه‌ی امروزی انیمیشن ایران به شدت احساس می‌شود.

جایگاه انیمیشن ایران در روند پرشتاب تغییرات فناورانه، روش‌ها و الگوهای جدید تولید، اقسام سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه، تهیه‌کنندگی توزیع، پخش و مصرف انواع انیمیشن در رسانه‌های سنتی و مدرن کجاست؟

چگونه انیمیشن ایران می‌تواند به مثابه‌ی یکی از صنایع «خلاقانه» هم محلی برای معرفی فرهنگ‌ها و روش‌های زندگی در ایران معاصر باشد و هم سهم به حق خود را از این بازار به دست آورد؟

 کتاب جستارهایی در اقتصاد انیمیشن  طی چند مقاله به بررسی و تحلیل برخی از رویکردهای برجسته‌ی اقتصاد تولید در انیمیشن اروپا و آسیا پرداخته است و تلاش می‌کند تا با انتخاب مدل‌هایی که به فضای تولید بومی ایران نزدیک‌تر است، به پیشنهادهای اولیه در جهت تغییر و ارتقای وضعیت فعلی انیمیشن کشور دست یابد. کتاب جستارهایی در اقتصاد انیمیشن به سرپرستی دکتر فاطمه حسینی شکیب و توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مربیان، پژوهشگران و علاقمندان به فعالیت در حوزه انیمیشن تهیه شده است.

گزیده کتاب جستارهایی در اقتصاد انیمیشن

صادرات خارجی انیمیشن

صنعت انیمیشن فرانسه در حال حاضر پس از آمریکا و ژاپن بیشترین تولیدات و درآمد سرانه را از انیمیشن در جهان دارا است.

انیمیشن تلویزیونی به شکل قابل توجهی تبدیل به مهم‌ترین کالای دیداری-شنیداری صادراتی فرانسه شده است.عمید عمیدی در گزارشی در وب سایت Cartoon Brew با عنوان «مهم‌ترین صادرات تلویزیونی فرانسه در سال 2017 میلادی انیمیشن بود» می‌نویسد که در سال 2017 میلادی در فرانسه 37 درصد فروش خارجی مربوط به برنامه‌های انیمیشنی بوده که در آمدی حدود76میلیون یورو برای کشور به ارمغان آورده است.

عمیدی می‌‌افزاید که کل درآمدهای فروش برنامه‌های تلویزیونی فرانسه در سال2017 میلادی رکورد205 میلیون یورویی به جا گذاشته که با اضافه کردن درآمد مربوط به تولیدات مشترک با کشورهای دیگر و پیش فروش آثار به رقم325میلیون یورو می‌رسد که به گفته‌ی هروه میشل، ریاست تلویزیون بین‌المللی فرانسه در طی10 سال رشد آمار فروش خارجی دو برابر شده است.

کتابشناسی ملی :
5941282
شابک :
8_0733-01_600_978
سال نشر :
1399
قیمت نسخه چاپی :
300000
صفحات کتاب :
236
کنگره :
TR897/5
دیویی :
791/43340955

کتاب های مشابه جستارهایی در اقتصاد انیمیشن