امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می شود؟

چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می شود؟ اثر ملیسا استورات و ترجمه مجید عمیق توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نوجوانان رده سنی 15سال به بالا تهیه شده است.

سنگواره‌ یا همان فسیل آثار به جا مانده از گیاهان و جانوران ایام گذشته هستند که در لابه‌لای سنگ‌ها یا گدازه‌های آتشفشانی و یا قالب‌های یخ در کوهستان‌های یخی از مدفون شدن جسد این جانواران یا گیاهان باقی مانده‌اند. امروزه سنگواره‌ها کمک شایانی به پیشرفت علم در زمینه شناخت دوره‌های گذشته بر زمین و موجودات ماقبل تاریخ می‌کنند .در کتاب چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می شود؟با نحوه تشکیل سنگواره‌ها و انواع سنگواره‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

گزیده کتاب چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می شود؟

نشانه‌های حیات در قدیم

در روزگاران قدیم، جهان ما مکانی کاملا متفاوت بود. حیات فقط در اقیانوس‌ها وجود داشت و هیچ جانور یا گیاهی در خشکی زندگی نمی‌کرد.

ائوستنئپترون به معنی «باله قوی» گونه‌ای از ماهی بود که حدود385میلیون سال پیش، در دریا زندگی می‌کرد.

تنفس دوگانه

ائوستنئپترون امتیاز بزرگی بر سایر ماهی‌ها داشت و آن این بود که می‌توانست به دو شیوه تنفس کند. بیشتر وقت‌ها ائوستنوپترون به وسیله‌ی آب‌شش‌هایش اکسیژن محلول در آب را جذب و تنفس می‌کرد. اما از طرف دیگر این ماهی مجهز به کیسه‌های هوایی بود که مانند شش عمل می‌کردند و به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانست اکسیژن اضافی از هوا دریافت کند.

قیمت نسخه چاپی :
140000
صفحات کتاب :
32
کنگره :
‏‫QE۷۲۱/۲ ‭/س۸‏‫‭‮الف‬۵ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‬‮‭[ج]۵۶۰
کتابشناسی ملی :
۳۰۸۲۸۳۸
شابک :
978-964-391-684-8‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می شود؟