امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
43,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ومضات

ومضات مجموعه‌ای از مقالات و گفتارهای شهید آیت‌الله محمدباقر صدر در موضوعات متنوعی از اخلاق و فقه تا سیاست و اقتصاد است. شهید سیدمحمدباقر صدر اندیشمندی مجاهد بود که در عرصه‌های گوناگون اسلامی و علمی، اندیشه‌هایی نو و سخنانی تازه داشت.

او تلاش می‌کرد از هر فرصتی برای بیان صحیح و جامع هندسه فکری و عملی اسلام بهره بگیرد. حاصل بخشی از تلاش‌ها، مجموعه‌ای از مقالات، گفتارها و یادداشت‌ها بود که موضوعات گوناگون، به فراخور نیاز زمانه و ظرفیت مخاطبان ارائه می‌شد. مجرا و بستر مطرح شدن این مقالات و گفتارها و یادداشت‌ها، مجلات علمی- فرهنگی، فرصت‌های پیش آمده در خلال کلاس‌های درس، همایش‌ها، پرسش‌های اقشار مختلف مردم و هر زمینه مناسب دیگر بود.

پژوهشگاه تخصصی شهید صدر تلاش کرد در این مجموعه که ومضات نام گرفت، تا حد ممکن ثمرات تلاش‌های این عالم مجاهد را گردآوری کند. ثمراتی که در بردارنده موضوعات گوناگون و متنوعی همچون اخلاق، تربیت، فلسفه، فقه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع، حوزه و مرجعیت است. از این رو ومضات با در برداشتن این گستره از موضوعات متنوع، مجموعه‌ای است که می‌تواند تا حدی نمایی از هندسه فکری شهید صدر را به نمایش بگذارد.

دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۰۸
کتابشناسی ملی :
36978- 85 م
شابک :
9789645860507
سال نشر :
1386
صفحات کتاب :
521
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۱۰/۵‏‫‬‮‭/ص۴ت۴

کتاب های مشابه ومضات