امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جهاد امید آفرین

کتاب جهاد امید آفرین نوشتۀ سیدمحمدحسین راجی است که توسط انتشارات سعدا به چاپ رسیده است. یکی از حربه‌های مهم دشمنان ایران و اسلام در سال‌های اخیر ترویج ناامیدی و دست کشیدن از تلاش برای آبادانی میهن است. آن‌ها به خوبی دریافته‌اند کشوری که چهل سال زیر سخت‌ترین فشارهای اقتصادی و سیاسی فشار آورده اگر به حال خود رها گردد بسیار زود به قله‌های موفقیت و پیشرفت خواهد رسید و به یک ابرقدرت منطقه تبدیل خواهد شد. از همین روی با ابزارهای رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند با تیره و تاریک نشان دادن آینده و تلخ کردن دهان نسل نسبت به شرایط موجود، آن‌ها را از فعالیت و تلاش برای وطن‌شان مأیوس گردانند.

استاد سیدمحمدحسین راجی به عنوان یکی از پرچمداران جهاد تبیین در کشور توانسته همراه اندیشکده راهبری سعدا، با تحقیق و پژوهش در آمارهای جهانی و مطالعات پیشرفت حقایقی را آشکار سازند که رسانه‌های وابسته به قدرت‌های جهانی نمی‌خواهند افشا گردد. بر خلاف فضای غبارآلود و غمباری که رسانه‌ها توصیف می‌کنند، زمانی که به جایگاه علمی، نظامی و سیاسی ایران بر اساس آمار و داده‌ها توجه می‌شود، مشخص می‌گردد که ایران در جایگاه قابل قبولی ایستاده و تنها وظیفۀ مهم ابلاغ این واقعیت‌های امیدبخش به مردم برای روشن نشان دادن آینده است.

برشی از کتاب جهاد امید آفرین

ریشه‌دارترین دشمن ملت ایران کشور انگلیس بود. کشوری که پس از انقلاب صنعتی و اواخر دوره استعمار گستره مستعمرات آن از شرق تا غرب جهان را شامل می‌شد. امپراتوری بریتانیا در این دوران به وسیع ترین امپراتوری تاریخ تبدیل شده بود و برای بیش از یک قرن ابر قدرت مطلق جهان به شمار می‌رفت مساحت نواحی تحت حکومت امپراتوری بریتانیا در سال ۱۹۲۲ میلادی به بیش از ۳۳ میلیون کیلومتر مربع و جمعیت آن به بیش از ۴۵۰ میلیون نفر رسید؛ یعنی ۲۲/۶ درصد از خاک جهان و ۲۰ درصد از جمعیت جهان بدین ترتیب امپراتوری بریتانیا بر حدود چهارم از خشکی‌های کره زمین و یک پنجم جمعیت جهان در آن دوران تسلط داشت. سرزمین‌های تحت فرمان این امپراتوری در سراسر جهان پراکنده بود و گفته می‌شد که خورشید هیچ گاه در امپراتوری بریتانیا غروب نمی‌کند! بریتانیا تقریباً تمامی مسیرهای بازرگانی جهان را کنترل می‌کرد و در عین حال ارتشی شکست ناپذیر و بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار داشت.

صفحات کتاب :
80
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۱۰/۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۰۸
کتابشناسی ملی :
9329863
شابک :
978-622-93500-7-2
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه جهاد امید آفرین