امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ذهن جنگجو

در ورزش قهرمانی علاوه بر وجود ضرورت زیرساخت‌ها و امکانات لازم، آن چیز که بیشتر از همه موفقیت یک ورزشکار یا یک تیم ورزشی را تعیین می‌کند و از مهم‌ترین اصول در این زمینه است، داشتن یک ذهن و ذهنیت قوی، جنگجو و آماده است. ذهنی که مشتاق، آماده و طالب پیروزی و موفقیت باشد اولین لازمه‌ی پیروزی و ضرورت توفیق ورزشکاران است.

کتاب ذهن جنگجو، اثر کمال نادری امیری، مهم‌ترین موارد لازم و الزام‌آور برای پیروزی و موفقیت یک ورزشکار، به نگارش در آمده و تجربیات مفید مولف در این زمینه به اشتراک گذاشته شده است. در بخش دوم و آخر این اثر نیز، عوامل موفقیت از نگاه پژوهشگران حوزه روان‌شناسی ورزشی گردآوری و ارائه گردیده است.

گزیده کتاب ذهن جنگجو

مثبت‌اندیشی (ویژگی ذهن یک مبارزه‌گر برنده)
مهارتی ذهنی که شخص روی وقوع اتفاقات مثبت و نتایج مثبت تمرکز دارد، یعنی نگاه شخص و تمرکز او بر قسمت خوب هر موقعیتی بیشتر از قسمت بد باشد. در واقع مثبت‌اندیشی نگاه امیدوارانه به انتظار نتیجه خوب داستان است. یک اصطلاح قدیمی است که بارها شنیده‌ایم نیمه پر لیوان را دیدن یعنی علی‌رغم وجود مشکلات شخصی دیدگاه روشنی به آینده و نتیجه کار دارد. اثرات مثبت‌اندیشی روی ذهن باعث وقوع اتفاقات خوب و نتایج عالی ذهنی و بدنی می‌شود. روان‌شناسان معتقدند اندیشه‌ها و پندارهای ماست که کیفیت زندگی ما را می‌سازند، اندیشه‌ها هستند که موجب موفقیت یا شکست، عامل سلامتی یا مریضی ما هستند با اندیشه‌های مثبت است که انسان سرشار از شور و اشتیاق می‌شود و احساس تندرستی و آرامش می‌کند و اعتماد به نفس و خودباوری در شخص افزایش می‌یابد و با افکار منفی است که احساس مریضی و بدبینی می‌کند به عقیده‌ی کارشناسان مثبت‌نگری حاصل تعامل آرام و بدون مشکل با محیط اجتماعی است که پیامد آن مجموعه‌ای از تمایلات مبتنی بر اعتماد و اطمینان خاطر در فرد است که نقطه مقابل آن ترس، ناامیدی و نگرانی خواهد بود. یک آدم معمولی در یک روز به طور میانگین 60 هزار فکر مختلف به سرش می‌زند پس اینکه چگونه فکر می‌کنیم بسیار اهمیت دارد، تغییر مدل فکری به ما کمک خواهد کرد تا در تمرینات جدی‌تر باشیم و بر موانع پیش روی غالب شویم.

افکار مثبت می‌توانند ما را در وسط یک تمرین سخت هل بدهند، کسانی که ورزش می‌کنند به واسطه حضور در محیط‌های ورزشی، باشگاه، مسابقات، تمرینات مداوم جسمی و استفاده از انرژی تپنده آن و انرژی لحظه‌ها به طور معمول افرادی مثبت‌اندیش هستند. کمتر ورزشکاری را می‌توان یافت که منفی‌بین بدبین یا بداندیش در نگاهی عام باشد.

صفحات کتاب :
107
کنگره :
‏‫‭GV۷۰۶/۴‬‬
دیویی :
‏‫‭۷۹۶/۰۱‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۶۸۰۱۷۰
شابک :
978-622-8131-08-5
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه ذهن جنگجو