امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
43,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آمادگی شناختی و عملکردی ورزشکاران

کتاب آمادگی شناختی و عملکردی ورزشکاران، اثر امین امینی و سیدمحمدکاظم واعظ موسوی؛ کتاب حاضر به معرفی و بیان مفاهیم و ابعاد آمادگی شناختی و مسیر رسیدن به آن، در راستای بهبود عملکرد ورزشکاران پرداخته است.

کتاب حاضر در تلاش است تا مطالب هر فصل مستند به مطالعات و تحقیقات تجربی باشد، از این‌رو کلیه منابع علمی مورد استفاده به طور دقیق در متن و فهرست منابع ذکر شده‌اند.

گزیده کتاب آمادگی شناختی و عملکردی ورزشکاران

رابطه ذهن-جسم
از آنجا که چالش‌های مطرح شده، در کتاب حاضر سؤال‌های کلی و مهمی را در مورد ماهیت و ارتباط ذهن و جسم پیش می‌کشند، مشخص کردن طرح کلی دیدگاه‌های عمده فلسفی در مورد چگونگی ارتباط ذهن و جسم سودمند خواهد بود. باور عامه درباره انسان این است که انسان از دو بخش تشکیل شده است: جسم و ذهن. این دیدگاه دوگانه انکاری (ثنویت) نام دارد، زیرا فرض آن بر این است که هر یک از ما متشکل از دو جوهر کاملا متفاوت هستیم که یکی مادی و دیگری ذهنی با روحانی است.

افرادی که طبق دیدگاه مذهبی‌شان معتقدند انسان بعد از مرگش زنده خواهد بود، افرادی دو گانه انکار هستند، زیرا ذهن زمانی می‌تواند بعد از مرگ جسم زنده بماند که غیر مادی باشد. اگر چه دوگانه انکاری مرسوم‌ترین دیدگاه درباره ذهن است اما به لحاظ فلسفی بحث برانگیز است. چه شاهدی وجود دارد که نشان دهد ذهن مستقل از جسم است؟ اگر ذهن و جسم دو جوهر متفاوت هستند، چگونه با یکدیگر در تعامل هستند؟ دوگانه انکاری موجب می‌شود که ذههن ماهیتی اسرار‌آمیز به خود گرفته، فراتر از بررسی‌های علمی قرار گیرد.. .

شابک :
978-622-286-163-6
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
177
کنگره :
‏‫‬‮‭GV۷۰۶/۴
دیویی :
‏‫‭۷۹۶/۰۱‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۲۹۲۳۹۰

کتاب های مشابه آمادگی شناختی و عملکردی ورزشکاران