امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
210,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شش طرح جدید برای سلامت و شادابی کودکان

کتاب شش طرح جدید برای سلامت و شادابی کودکان، اثر جان رزموند و ترجمه‌ی مژگان قشقایی‌پور؛ در شش فصل در زمینه‌ی تعلیم و تربیت به نگارش درآمده و شش راهکار برای ارتباط بهتر و موفق بین والدین را ارائه داده است. این کتاب، به بررسی و تحلیل عناوین و موضوعاتی نظیر؛ "تأثیر اسباب بازی‌های مناسب بر رفتار کودک، ارتباط گرم و صمیمانه با همسرتان را حفظ کنید، صلاحیت خود را آشکار سازید، ریشه‌های مسؤولیت، مزایا و فواید ناکامی کودک" و غیره می‌پردازد.

گزیده کتاب شش طرح جدید برای سلامت و شادابی کودکان

فصل 2: صلاحیت خود را آشکار سازید
کارشناسان تربیت کودک معتقدند تنها خانواده‌ سالم و واقعی خانواده‌ای است که از قوانین خاصی که مبتنی بر اصول هستند پیروی کرده و فرزندان نیز به طور مساوی از قوانین و مزایای موجود در آن بهره‌مند می‌شوند. هنگامی که والدین در چنین خانواده‌ای، در تربیت کودک یا اجرای قوانین با مشکل مواجه می‌شوند، هرگز مسأله را دشوار تصور نمی‌کنند و با آرامش خاطر به تعهدات خود جامه‌ی عمل می‌پوشانند.

در واقع هیچ گونه قوانین اضافی و دشوار طرح نمی‌کنند. برای داشتن زندگی موفق و سالم کافی است که دیدگاه کودک را مهم تلقی کرده و با عقاید او ارتباط برقرار کنید. متأسفانه هم اکنون چنین خانواده‌ای (خانواده که اصول لازم را به کار گیرند.) وجاوا ندارد. شاید شما تصمیم بگیرید که الگوهای خانواده‌ی موفق را مورد تقلید قرار دهید، اما اجرای آن هرگز صورت نمی‌گیرد. خطای یک خانواده زمانی آشکار می‌شود که سطح انتظارات و بحث و جدل‌های والدین افزایش می‌یابد.

اما اگر همین اصول را مورد بررسی قرار دهید و به عمق مسائل توجه کنید، به این مسأله پی می‌برید که در چنین خانواده‌ای همیشه یک نفر دستور نهایی را صادر می‌کند و کودکان که ملزم به اجرای قوانین هستند، در اجرای آن با مشکل مواجه می‌شوند.

صفحات کتاب :
272
کنگره :
‏‏‫‬‭HQ۷۶۹‏‫‬‭/ر۴ش۵ ۱۳۸۶
دیویی :
‏‫‬‭۶۴۹/۱
کتابشناسی ملی :
۱‎۰‎۷‎۳‎۲‎۶‎۷
شابک :
978-964-2837-33-5
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه شش طرح جدید برای سلامت و شادابی کودکان