نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مراقبت وضعیت برخط از طریق آنالیز روغن

کتاب مراقبت وضعیت بر خط از طریق آنالیز روغن، اثر نیکالای کانستانتینوویچ میشکین و لیوبو و مارکووا؛ شامل مقدمه و شش فصل است که طی آن جنبه‌های روشی پایش روغن روان‌کننده را بررسی و نتیجه‌گیری می‌کند. مقدمه جایگاه پایش وضعیت و نگهداری همراه با پیش‌بینی را در کل موضوع ترایبولوژی در بر می‌گیرد.

چهار فصل اول به روش‌ها و ابزارهای ارزیابی خواص فیزیکی و شیمیایی روغن و همچنین مسائل بسیار مهم پایش گرانروی روغن، محتوای آب و تراکم دوده در روغن مربوط می‌شود. فصل‌های پنجم و ششم پیش‌بینی ذرات فرسایشی را بر اساس تجزیه و تحلیل ضایعات و روند پایش وضعیت برای ترایبولوژی پوشش می‌دهند. همچنین در نتیجه‌گیری چشم‌انداز توسعه پایش وضعیت و مشکلات ناشی از این راه ارائه می‌شود.

گزیده کتاب مراقبت وضعیت برخط از طریق آنالیز روغن

2-2. مشخصه‌یابی گرانروی روغن

مطابق با شرایط فنی، خصوصیات دما-گرانروی با شاخص گرانروی مشخص می‌شوند. برای افزایش خصوصیات دما-گرانروی، از مواد افزودنی غلیظ ، به عنوان مثال از ترکیبات پلیمری استفاده می‌شود. برای این منظور از پلی‌متاکریلات‌ها، پلتی‌ایزوبوتن‌ها، محصولات پلیمریزاسیون وینیل‌بوتیل‌اتر و سایر موارد استفاده می‌شود.

انتخاب روغن به درستی و حفظ گرانروی آن در حین کار مهم است. این امر نیاز به نظارت منظم بر این متغیر دارد. در صورت مشاهده تغییر در گرانروی، آنالیز بعدی روغن می‌تواند علت چنین تغییری را تشخیص دهد. افزایش یا کاهش گرانروی روغن می‌تواند منجر به اختلال در ظرفیت تحمل سیستم مکانیکی شود. افزایش گرانروی روغن می‌تواند گواه تخریب حرارتی، اکسیداسیون، تجزیه مواد افزودنی یا آلوده شدن به سوخت، آب، خنک‌کننده و غیره باشد.

کاهش گرانروی می‌تواند ناشی از ورود سوخت به روغن و فروشکست در دمای بالا باشد. در یک زمان، پدیده خاص می‌توانند تغییر گرانروی را جبران کنند. به عنوان مثال، روغن موتورهای دیزلی هم توسط سوخت آلوده می‌شوند که این باعث کاهش گرانروی می‌شود و هم از دوده که گرانروی را افزایش می‌دهد. به هر حال،تغییر در گرانروی روغن اغلب اولین نشانگر وجود یک مشکل مهم در سیستم مکانیکی است.

صفحات کتاب :
317
کنگره :
‏‫‬‮‭TJ۱۰۷۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۲۱/۸۹
کتابشناسی ملی :
۹۲۸۷۵۸۷
شابک :
‏‫‬‮‭978-622-286-160-5
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مراقبت وضعیت بر خط از طریق آنالیز روغن