نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماشین های ساده

علوم عصر حجری مجموعه کتاب‌هایی است درباره اختراعاتی که جهان را دگرگون ساخت و علمی که زمینه‌ساز آن‌ها بود.

لئو یک نابغه عصر حجری است، اما گربه‌ی دست‌آموزش پلاس، مانند او نابغه نیست. در مجموعه علوم عصر حجری این دو، با هم، دنیای شگفت‌انگیز علم را می‌کاوند و به حقایق و اکتشافات بسیار درخشانی دست می‌یابند.
لئو در این جلد از مجموعه علوم عصر حجری با به کار گرفتن علوم عصر حجری، نکاتی را درباره‌ی ماشین‌های ساده به گربه‌اش آموزش می‌دهد. طرح‌های مبتکرانه‌ی لئو در این کتاب کمک می‌کند تا مفاهیم مختلف علمی درباره‌ی چرخ، محور، اهرم، قرقره، گوه و پیچ بهتر توضیح داده شوند.

 مجموعه علوم عصر حجری ماشین‌های ساده به قلم فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته  توسط علی خاکبازان ترجمه و به وسیله انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گزیده کتاب ماشین‌ های ساده

چرخ دستی

لئو می‌خواهد به غار جدیدش برود. اما نمی‌تواند فرش، تخت‌خواب و وسایل پخت‌وپزش را با خودش ببرد؛ به همین دلیل از دوستانش می‌خواهد که کمکش کنند.

یاک همه‌ی این چیزها را برایش می‌برد. لئو فوری همه‌ی وسایلش را بار او می‌کند. هیچ‌کس جز یک گاومیش نمی‌تواند این همه بار را حمل کند. پالاس باید خودش وسایلش را ببرد. بیشتر وسایلش هم استخوان‌هایی است که جمع کرده و از این کار اصلا راضی نیست.

لئو:« اگر فکر می‌کنی که با روش دیگری می‌توانی وسایلت را ببریم، خب می‌توانیم از همان روش استفاده کنیم. در ضمن، کوله‌پشتی‌ات را با طناب روی شانه‌ات ببند.»

شابک :
0-0768_01_600_978
سال نشر :
1399
قیمت نسخه چاپی :
800000
صفحات کتاب :
33
دیویی :
621/8
کتابشناسی ملی :
6116313

کتاب های مشابه ماشین های ساده