امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
38,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تعارضات زناشویی 

عملکرد جنسی بخشی از زندگی و رفتار انسانی است. جهت بهبود، شناخت و اصلاح روابط جنسی زوجین علاوه بر مطالعه و مراجعه به مراکز مشاوره، باید در مورد توقعات، رفتار و ارزش‌ها با هم گفت‌و­گو کنند. سازمان بهداشت جهانی سلامت جنسی را نوعی هماهنگی ذهن، احساس و جسم  فرد دانسته که منجر به تکمیل شخصیت، ارتباط و عشق می‌شود.

لذا هرگونه اختلال که منجر به ناهماهنگی و در نتیجه، عدم رضایت از رابطه‌ی جنسی شود، می‌تواند اختلال عملکرد جنسی را به همراه داشته باشد. تعارضات زناشویی یکی از پیامدهایی است که شاید به‌وضوح دیده نشود و زوجین در ذهن و روان خود درگیر با اختلافات‌شان باشند، ولی اثرات آن به صورت تعارضات کلامی یا فیزیکی بروز خواهد کرد. این تعارضات زناشویی ناشی از عملکرد جنسی ضعیف، روابط بین زوجین را از عشق و صمیمت خارج خواهد کرد و زمینه‌های بروز مشکلات روانی و اجتماعی را در بین آنان پدید می‌آورد.

تعارضات زناشویی، دامنه‌ی گسترده‌ای از پیامدهای جسمی، روانی و اجتماعی مانند: افزایش احتمال طلاق و بروز افسردگی در هریک از زوجین را به همراه دارد و بر میزان رضایت آن‌ها از زندگی تاثیر گذاشته و کارکرد نهاد خانواده را تضعیف می‌کند. بنابراین برای مقابله با این پدیده باید به بررسی ریشه‌های آن پرداخت. در صورتی که خواهان رابطه‌‌ای مناسب و بهبود ناکامی‌های جنسی_عاطفی خود هستید، کتاب تعارضات زناشویی نوشته فرزانه ایزدی پیشنهاد می‌شود. نویسنده در این کتاب در شش فصل به بهبود، شناخت و اصلاح روابط جنسی، تقویت جنبه‌های مختلف ازدواج، بهداشت روانی زوجین و پایداری خانواده‌ها می‌‌پردازد.

گزیده کتاب تعارضات زناشویی 

یکی از رفتارهایی که از گذشته تا به امروز در روابط عاطفی دیده می‌شود این است که زوجین اهمیت کمتری به ابراز کلامی احساسات مثبت می‌دهند. در اوایل رابطه به دلیل وجود عطش عشقی و روانی ابراز احساسات نقش پررنگ‌تری دارد، اما متاسفانه در بسیاری از روابط مشاهده می‌شود که نوازش‌های کلامی آرام رنگ می‌بازد. منظور از نوازش‌های کلامی مجموعه‌ای از کارهایی مانند تعریف، تمجید، تحسین، گوش دادن، شناسایی نکات مثبت رابطه، بیان دوستت دارم، بیان خاطرات مثبت و غیره است.

این دلایل شامل عدم‌مهارت، توجیه اشتباه خود به این صورت که کسب درآمد همان ابراز علاقه است، عدم‌آگاهی افراد از اهمیت این مهارت و ... می‌شود. اگر عمق رابطه عشقی و عاطفی برایتان اهمیت دارد، یک خط قرمز بزرگ به دور سکوت‌های انفعالی یعنی همان بی‌تفاوتی، کلام تند انتقادی، نیش و کنایه زدن و تیکه انداختن بکشید. اگر جزء افرادی هستید که سکوت و بی‌تفاوتی از مخالفت و چالش بهتر است، باید بدانید که کاملاً اشتباه می‌کنید، چرا که مخالفت و چالش ایجاد کردن بسیار تأثیرگذار است و به این‌گونه رفتارها در مهارت‌های ارتباطی نوازش کلامی منفی می‌گویند. نوازش کلامی موجب آرامش می‌شود، چرا که همه ما نیاز به نوازش کلامی داریم، زیرا از آن انرژی می‌گیریم.

حال ما چگونه می‌توانیم آن کار را انجام دهیم؟ کافی است دایره لغات خود را افزایش دهید و با صدا و لحنی زیبا آن را بیان کنید. همچنین باید چند مورد را، در نوازش کلامی مدنظر داشت. نباید در نوازش کلامی بیش از حد آن را پررنگ کنید، به این معنا که با چاپلوسی اشتباه گرفته نشود. باید سعی کنید نوازش کلامی کمتر از آن هم نباشد. تعادل را رعایت کنید تا سوءتعبیر نشود. 

سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‬‭RC۵۵۶‬
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۶/۶۹‬
کتابشناسی ملی :
9586182
شابک :
9786228091549

کتاب های مشابه تعارضات زناشویی